W środę konsorcjum Ferrovial Agroman-Budimex-Estudio Lamela ma przedstawić ofertę na wykonanie części prac dotyczących systemów operacyjnych w Terminalu 2 na warszawskim Okęciu. Kilka miesięcy temu po długim konflikcie Porty Lotnicze zrezygnowały z usług Budimexu.
Rzecznik prasowy konsorcjum Krzysztof Kozioł wyjaśnia, że oferta ta nie oznacza kontynuowania prac wykonywanych na podstawie umowy, od której Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze" odstąpiło w październiku ubiegłego roku.
PPL odstąpiło od umowy z konsorcjum na budowę Terminalu 2 przede wszystkim z powodu stanowiska Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej, która nie zaakceptowała rozwiązań proponowanych przez konsorcjum.
Robota wre
Jak poinformował rzecznik prasowy PPL Artur Burak, w terminalu rozpoczął się montaż okien uchylnych, które uzupełnią system wentylacji. Po zakończeniu tych prac PPL mają wystąpić do Państwowej Straży Pożarnej o odbiór obiektu. Opinia Straży Pożarnej jest niezbędne do uzyskania pozwolenia na użytkowanie hali odlotów Terminalu 2 i pirsu północnego lotniska.
Okna zamontuje firma Aluprof na podstawie kontraktu podpisanego 26 stycznia. Aluprof zamontuje 38 okien, z których każde ma wymiary 1,5 m na 2,4 m.
System wentylacji kompensacyjnej to ostatni element, który musi być poprawiony, żeby uzyskać pozytywną opinię Państwowej Straży Pożarnej. Wcześniej, 25 stycznia, zakończyły się prace przy montażu dodatkowych głośników Dźwiękowego Systemu Ostrzegawczego. Katowicka firma Noma 2 zamontowała 127 dodatkowych głośników tubowych, ułożyła 7 km dodatkowego okablowania oraz zainstalowała dodatkowe wzmacniacze.
Dzięki nowemu terminalowi z warszawskiego lotniska będzie mogło skorzystać 12 mln pasażerów rocznie. Powierzchnia nowego terminalu wynosi 110 tys. m kw., czyli ponad dwa razy więcej niż "starego". PPL chcą zdążyć z zakończeniem inwestycji przed 28 marca, kiedy to lotnisko ma być włączone do strefy Schengen.
Źródło: PAP, tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24