Wydawcy prasowi głowią się od miesięcy, co zrobić ze spadkiem wpływów reklamowych, które zabierają im media elektroniczne. Niektórzy już wymyślili. W najnowszym numerze miesięcznika Entertainment Weekly niektórzy czytelnicy będą mogli sobie obejrzeć filmy wyświetlane na mini-ekranach wbudowanych w strony magazynu.
Autorami tego eksperymentu marketingowego są Columbia Broadcasting System (CBS), amerykański nadawca telewizyjny i producent napojów - Pepsi. 11 września eksperymentalne egzemplarze zostaną wysłane do prenumeratorów filmowo-muzycznego magazynu z okolic Nowego Jorku i Los Angeles.
Efektem ma być, przypominająca gazety z filmu o Harrym Potterze strona, po otwarciu, której czytelnik będzie mógł obejrzeć nagranie wideo. Ekran wideo, na którym będą pojawiały się gwiazdy telewizji CBS i reklamy napojów Pepsi będzie miał wielkość wyświetlacza telefonu komórkowego i grubość 2,7 mm, a reklama będzie odtwarzać się po otwarciu strony. Zasilania starczy na 70 minut.
Pionier wykłada pieniądze
To krok w przyszłość, który ma wprowadzić klientów w nowe możliwości technologiczne videoreklama
- To krok w przyszłość, który ma wprowadzić klientów w nowe możliwości technologiczne – tłumaczy George Schweitzer, prezes grupy marketingowej w CBS.
Nakład Entertainment Weekly to ok. 1,8 mln sztuk, nie zapadła jednak nadal decyzja ile egzemplarzy będzie wyposażone w ekrany wideo.
Osoby z branży wydawniczej, znające tę technologię szacują, że wyświetlenie jednej reklamy na 100 tys. kopiach będzie kosztowało minimum 7-cyfrową sumę w dolarach, czyli ok. kilku dolarów za kopię.
Dla porównania kolorowa reklama na całą stronę w EW kosztuje ok. dziewięciu centów za kopię.
Źródło: Financial Times, rp.pl
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu