Polskie dzienniki w pierwszym półroczu zarobiły na drukowanych reklamach o 1/6 mniej niż przed rokiem. Największy spadek zanotował "Dziennik", którego reklamowe przychody były o 41 procent niższe.
Liderem pod względem reklamowych przychodów pozostała "Gazeta Wyborcza", choć i jej 25-procentowy spadek okazał się wyższy od przeciętnej. Wpływy dziennika należącego do medialnego koncernu Agora SA wyniosły 395,7 mln zł. Było to o 133 mln zł mniej niż w pierwszym półroczu 2008 r.
Na drugim miejscu rankingu reklamowych przychodów utrzymał się dziennik "Polska" (wydawnictwo Polskapresse), który zanotował przychody reklamowe na poziomie 144,2 mln zł, czyli o 16,6 mln zł mniej niż przed rokiem.
Niewielki, zaledwie o 1,1 mln zł, zanotował tabloid "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Jego przychody zamknęły się sumą 91,2 mln zł. Należący do tego samego wydawnictwa "Dziennik" zarobił na reklamach 65,9 mln zł, co oznacza spadek o 41 proc. w stosunku do 111 milionów sprzed roku.
Wszystkie monitorowane gazety codzienne w I półroczu 2009 r. zarobiły łącznie 1 147 012 551 zł, wobec 1 392 049 580 zł w podobnym okresie 2008 roku. Przychody obliczono według danych cennikowych, bez uwzględnienia autopromocji. Zestawienie dla portalu wirtualnemedia.pl przygotowała firma badawcza Expert Monitor.
Źródło: wirtualnemedia.pl
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu