Brytyjski internetowy sklep odzieżowy ASOS zanotował wzrost sprzedaży o 38 proc. w czwartym kwartale zeszłego roku w porównaniu z tym samym okresem w 2012 r.
Wartość sprzedaży ASOSA w ostatnim kwartale zeszłego roku wyniosła 335,7 mln funtów (550 mln dol.).
Przedstawiciele firmy zdradzili, że w grudniu 2013 r. mieli ponad 7 mln aktywnych klientów. To wzrost o aż 41 proc. w porównaniu do zeszłego roku.
Akcje brytyjskiego sklepu podskoczyły o 164 proc. w przeciągu ostatniego roku. Jego wartość rynkowa jest obecnie szacowana na 5,8 mld funtów. To wynik gorszy o "jedynie" 2 mld funtów od Marks & Spencer, który na rynku działa od 130 lat.
13 lat na rynku
ASOS został założony w 2000 roku przez Nicka Robertsona, który jest obecnie jego dyrektorem generalnym.
Firma funkcjonuje jedynie w internecie. Swój gwałtowny rozwój zawdzięcza - jak przekonują jej przedstawiciele - szybkiemu dostosowaniu się do nowych trendów w świecie modzie i odpowiadaniu na potrzeby klientów.
Do zakupów w ASOS publicznie przyznają się m.in. pierwsza dama USA - Michelle Obama oraz piosenkarka Rita Ora.
Autor: tryb//bgr / Źródło: Reuters
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock