Postaci z opakowań płatków śniadaniowych patrzące na klientów zwiększają zaufanie do produktu - wynika na najnowszych badan amerykańskich naukowców.
Badanie przeprowadzone przez pracowników Uniwersytetu Cornella wykazało, że płatki przeznaczone dla dorosłych stoją na wysokości ich wzroku, a płatki przeznaczone dla dzieci, na wysokości wzroku dzieci. Co ważne, postaci z kartoników starają się utrzymać kontakt wzrokowy z patrzącym na nie.
Wzrok i manipulacja
Autorzy badania podkreślają, że bezpośredni kontakt wzrokowy pomiędzy ludźmi wzmaga obustronne zaufanie. Jednak czy sprawa ma się podobnie w przypadku rysunkowych postaci z kartonów? Sprawdzono to na próbie dorosłych osób. 63 ochotnikom pokazano dwa opakowania płatków Trix. Na jednym królik patrzył wolontariuszom w oczy, na drugim w inną stronę. Wzrok wbity w klienta zwiększał jego zaufanie zaufanie do marki o 16 proc., a poczucie związku z nią o 28 proc. Poza tym, ochotnicy twierdzili, że lubią Triksy bardziej od innych płatków.
Czy postaci na opakowaniach to celowy chwyt marketingowy, aby zwiększyć zaufanie do mark a tym samym zwiększyć sprzedaż? - Myślę, że niekoniecznie musi to być świadoma manipulacja - zastrzega Aner Tal, współautor z Uniwersytetu Cornella.
Przedstawiciele jednego z producentów płatków, firmy Kellogg's zapewniają, że "postaci na pudełkach produkowanych przez firmę płatków nie są narysowane w sposób służący manipulacji".
Autor: rf//gry / Źródło: CNN Newsource/x-news