Sieci handlowe walczą o klientów głównie świeżym mięsem i kawą. Rzadziej niż przed rokiem promują też marki własne – informuje "Puls Biznesu".
W wielkonakładowych gazetkach sieci marketów i dyskontów król jest tylko jeden – łopatka wieprzowa. Jak wynika bowiem z analiz agencji badawczej ABR Sesta, w takich wydawnictwach zdjęcie płatu świńskiego mięsa pojawiło się w ub.r. 572 razy, bardzo często na pierwszych stronach.
Co na okładkach?
Za łopatką w zestawieniu najpopularniejszych towarów były filety z piersi kurczaka, szynka bez kości, ćwiartki z kurczaka i pomidory. Zaś wśród produktów markowych niepodzielnie królowały kawy koncernu Mondelez. Po raz kolejny spadła też liczba promowanych w gazetkach artykułów marek własnych, produkowanych na zamówienie sieci. Najmocniej ich promocję ograniczyły dyskonty – o 5 pkt proc. w skali roku.
Własne marki
Marki własne są już dobrze znane klientom sieci dyskontowych, dlatego sklepy nie potrzebują zachęcać do ich wypróbowania, obniżając ceny – wyjaśnia wiceprezes ABR Sesta Marcin Dobek. Agencja badawcza wzięła pod lupę asortyment prezentowany w zeszłym roku w ponad 4,6 tys. gazetek sieci spożywczych.
Autor: msz/ / Źródło: PAP