Grupa TVN, podobnie jak w ubiegłym roku, została uznana za najcenniejszą firmę medialną w Polsce w rankingu Newsweeka i A.T. Kearney "100 najcenniejszych firm w Polsce". TVN SA poprawiło też wynik w ogólnym zestawieniu wskakując z 21. pozycji na 20.
Wśród 100 najcenniejszych krajowych firm w 2007 roku znalazły się trzy firmy z branży medialnej. Podobnie jak w 2006 roku, najwyższą pozycję zdobyła Grupa TVN.
TVN uplasowała się na 20. pozycji – jej wartość oszacowano na 8,39 mld zł. Na 57. miejscu znalazła się spółka Canal+ Cyfrowy – 3,29 mld zł. Miejsce 63. zajęła Agora SA – 2,90 mld zł.
Banki w górę, energetyka w dół
Według rankingu najcenniejszą firmą 2007 roku jest bank PKO SA. W pierwszej trójce znalazły się również PKO BP oraz PZU SA. Wartość 100 spółek, które znalazły się na liście, wzrosła w porównaniu z 2006 rokiem z 678 do 746 mld.
Pierwsza pozycja w rankingu to zasługa udanej akcji przejęcia przez PKO SA innego dużego banku - BPH. W ubiegłym roku spółki te zostały sklasyfikowane na trzeciej i piątej pozycji. Ubiegły rok był również dobry dla innych banków: Fortis, Millennium i BRE Bank oraz BGŻ, których wartość wzrosła o 65 do 90 procent. Nieco wolniej rosła wartość Getin Holdingu, Kredyt Banku, Lukas Banku, ING i Banku Zachodniego WBK. Jednak na tle pozostałych spółek ich wyniki i tak prezentują się okazale.
Największymi przegranymi rankingu są spółki energetyczne, motoryzacyjne oraz kopalnie. Słabe wyniki Orlenu i Lotosu są wynikiem wysokich cen surowców oraz w przypadku Orlenu braku jasnej strategii rozwoju firmy. Słabiej niż zakładano rozwija się również sektor wysokich technologii. Bioton Ryszarda Krauze stracił na wartości ponad 40 procent. Spółki informatyczne: Comarch, Netia oraz Multimedia w ogóle wypadły poza ranking.
Źródło: newsweek.com
Źródło zdjęcia głównego: TVN24.pl