Zmiana warty w rankingu sprzedaży tygodników opiniotwórczych - wynika ze styczniowych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Na pierwsze miejsce - spychając "Politykę" - wskoczył "Gość Niedzielny", którego rozpowszechnianie płatne razem wzrosło aż o 8,3 proc.
Sprzedaż "Gościa Niedzielnego" w porównaniu ze styczniem 2009 roku wzrosła o 8 proc. - do 139,7 tys. egzemplarzy.
Sprzedaż "Polityki" wyniosła 134,5 tys. egzemplarzy. i była o 8,3 proc. niższa niż rok wcześniej, a "Newsweek Polska" odnotował spadek o 1,5 proc. do 105,3 tys. egzemplarzy.
Sprzedaż "Wprost" spadła poniżej psychologicznej granicy 100 tysięcy i wyniosła 85 tys. egz. (spadek o 34,1 proc.) "Przekrój" sprzedawał w styczniu 2010 roku po 44,6 tys. egzemplarzy, co oznacza spadek o 19,8 proc.
"Gazeta Polska" poprawiła wynik o 2,3 proc., sprzedając średnio 25,3 tys. egz., a "Przegląd" stracił 6,8 proc. i zamknął styczeń średnia sprzedażą 21,9 tys. egz. "Tygodnik Powszechny" zanotował spadek o 14,7 proc., do 21,4 tys. egz.
Kategoria "rozpowszechnianie płatne razem" obejmuje sprzedaż egzemplarzową w kioskach i innych placówkach handlowych oraz sprzedaż w prenumeracie.
Źródło: ZKDP
Źródło zdjęcia głównego: TVN24