Rok 2013 był dobrym rokiem dla spółki Daimler AG - informuje "Deutsche Welle". Sprzedaż samochodów osobowych, ciężarowych i autobusów ze znakiem srebrnej gwiazdy wzrosła o 7 proc. Z kolei obroty zwiększyły się o 3 proc. i osiągnęły rekordowy poziom 118 mld euro. Zysk netto Daimlera wyniósł 8,7 mld euro - to najlepszy wynik w historii.
- Jest lepiej, ale jeszcze nie dość dobrze - w ten sposób wyniki za ubiegły rok podsumował prezes spółki Dieter Zetsche. Zapewnił też o woli kontynuowania reform.
Krytyka i zmiany
Szef Daimlera był ostatnio mocno krytykowany za odchodzenie od tradycyjnych wartości firmy. Jak przypomina "Deutsche Welle", sprawiło to, że w klasie premium Mercedes musiał ustąpić miejsca konkurencji z Audi i BMW na czele. Kierownictwo firmy zareagowało jednak na tę krytykę, radykalnie odświeżając paletę modeli. Na czoło wysunęła się ponownie jakość i nowe technologie. Dokonano też cięć w polityce finansowej firmy. Inwestorzy dobrze zareagowali na decyzję sprzedaży udziałów Daimlera w koncernie Airbus Group, dawniej EADS. Analitycy z zadowoleniem przyjęli decyzję o zainwestowaniu większości uzyskanych w ten sposób pieniędzy w opracowanie nowych modeli, nawiązujących do najlepszych tradycji firmy. W sumie w 2013 roku Daimler zaprezentował na rynki siedem nowych modeli oraz uruchomił sprzedaż online. Jak przekazał prezes Zetsche, z tej formy kupna nowego pojazdu skorzystało już 90 tys. osób. Daimler spodziewa się dalszego wzrostu sprzedaży w tym roku.
Autor: mn/klim/ / Źródło: Deutsche Welle
Źródło zdjęcia głównego: media.daimler.com