Chiński samochód Grand Tiger może być sprzedawany w Polsce - homologacje na auto z Chin dostała spółka Pol-Mot Warfama z Dobrego Miasta w woj. warmińsko-mazurskim. To pierwsza homologacja chińskiego auta w Polsce i jedna z pierwszych w Europie.
Tiger, zanim dostał homologacje ministerstwa infrastruktury, musiał zostać przerobiony przez Polaków. Inżynierowie przez 9 miesięcy dostosowywali auto do polskich warunków i wymagań.
Samochód ma napęd na cztery koła, z możliwością odłączenia przedniej osi. Wyposażony jest w silnik diesla Hyundaia o pojemności 2,5 litrów, który spełnia surową normę emisji spalin "Euro IV". Auto w standardzie będzie wyposażone m.in. w system ABS i EBD, klimatyzację, elektryczne szyby, centralny zamek oraz radio z CD.
Pick-up formalnie jest autem ciężarowym, więc firmy będą mogły dokonać pełnego odliczenia podatku VAT.
Kryzys opóźni debiut?
Obecnie w spółce Pol-Mot Warafama trwają analizy, co do premiery rynkowej Grand Tigera. - Nie podjęliśmy jeszcze decyzji, kiedy i w jakim zakresie samochód będzie dostępny na rynku polskim lub innych rynkach w tym Unii Europejskiej. Gdy rozpoczynaliśmy proces homologacji tego auta, sytuacja w branży motoryzacyjnej wyglądała zdecydowanie lepiej niż obecnie. Decyzja zostanie podjęta w najbliższym czasie - powiedział na łamach "Auto Świata" Stanisław Kulas, prezes Pol-Mot Warfama SA.
W TVN CNBC Biznes prezes mówił z kolei, że naturalnym odbiorcą samochodu będzie rolnik, dla którego może on stać się doskonałym środkiem do transportu narzędzi czy produktów.
Uzyskana homologacja Grand Tigera jest uznawana we wszystkich krajach świata, nie będzie więc problemów ze sprzedażą na rynkach UE. – Wystarczy tylko złożyć odpowiednią dokumentację w języku kraju, na który chcemy uzyskać homologację i jest ona przyznawana automatycznie na podstawie przedłożonych dokumentów, bez konieczności weryfikacji przeprowadzonych badań – mówi Jan Wielgus, członek zarządu Pol-Mot Warfama SA, dyrektor oddziału w Lublinie.
Źródło: TVN CNBC Biznes, Auto Świat
Źródło zdjęcia głównego: TVN CNBC BIZNES