Chiński gigant internetowy Alibaba Group Holding planuje zwiększyć rozmiar swojej pierwszej oferty publicznej - informuje Bloomberg. Wszystko w związku z dużym zainteresowaniem inwestorów - podkreślają osoby związane ze sprawą. Debiut planowany jest jeszcze na ten tydzień.
Jak podaje Bloomberg, powołując się na źródła, chińska spółka e-commerce planuje zwiększyć górną granice widełek cenowych sprzedaży powyżej 70 dolarów. Wcześniej Alibaba wycenił akcje na 60-66 dolarów.
Duże zainteresowanie
Władze firmy w ostatnim czasie odbyły serię spotkań z inwestorami w Azji i Europie, próbując przekonać ich do zainteresowania swoim debiutem. Jeśli zainteresowanie się utrzyma, może to być największy giełdowy debiut w historii. Spółka notuje już bowiem takie zainteresowanie swoją ofertą, że planuje przerwać przyjmowanie zamówień na sprzedaż - dodaje Bloomberg. Serwis podaje, że Alibaba planuje ogłosić nowy zakres cen debiutu jeszcze dziś. Rzeczniczka firmy odmówiła komentarza w tej sprawie. Wartość rynkowa Alibaby w opraciu o poprzednie widełki to ponad 162 mld dolarów. Jej przychody w 2013 roku wyniosły 5,7 mld dolarów. Serwis Alibaba to chiński odpowiednik Amazona i eBaya. Z jego pomocą można kupić niemal wszystko - od ubrań przez elektronikę po samoloty. Nie sprzedaje jednak towarów bezpośrednio jak Amazon, ale działa bardziej na zasadzie bazaru, zarówno w relacji B2B (business to business) jak i B2C (bisuness to consumer). Alibaba opiera działalność na tworzeniu platform e-handlowych, na których użytkownicy mogą sprzedawać własne produkty.
Autor: mn//bgr / Źródło: Bloomberg