Na autostradzie A1 w Nowej Wsi koło Torunia zaczęto przebudowę punktu poboru opłat (PPO). Dodatkowe dwie bramki zjazdowe mają zwiększyć przepustowość - przekazała rzeczniczka firmy Gdańsk Transport Company Anna Kordecka.
GTC jest koncesjonariuszem północnego fragmentu A1 z Rusocina koło Gdańska do Nowej Wsi koło Torunia długości 152 km, będącego płatnym odcinkiem trasy. W okresach zwiększonego natężania ruchu w Nowej Wsi przed bramkami wjazdowymi w kierunku Gdańska i zjazdowym w kierunku Łodzi tworzą się zatory.
Więcej bramek na autostradzie A1 w Nowej Wsi
Jak podała rzeczniczka, prace budowlane już trwają. Dodała, że firma liczy, iż nowe bramki wybudowane na placu poboru opłat będą działały z początkiem 2022 roku. - Prace będą prowadzone w taki sposób, aby nie były uciążliwe dla kierowców, nie można jednak wykluczyć konieczności czasowego zamknięcia pojedynczych bramek - zaznaczyła Kordecka.
Obecnie w Nowej Wsi są cztery pasy wjazdowe i osiem pasów zjazdowych. Nowe bramki zjazdowe zwiększą liczbę bramek do 10, co sprawi, że przepustowość placu poboru opłat Nowa Wieś na zjeździe będzie równa przepustowości placu w Rusocinie.
Więcej bramek na A1 ma sprawić, że będzie mniej zatorów
- PPO Rusocin dzięki rosnącemu zainteresowaniu automatycznymi płatnościami AmberGo tylko sporadycznie boryka się z problemami wynikającymi z tworzących się zatorów. Aktualne PPO Rusocin z automatycznymi płatnościami AmberGo jest w stanie obsłużyć do 2 tysięcy pojazdów na godzinę - podkreśliła rzeczniczka GTC.
Rozbudowa PPO Nowa Wieś wpłynie także na bardziej efektywne wykorzystanie dwóch istniejących tzw. bramek rewersyjnych, dzięki którym częściej będzie można korzystać z pięciu, a nawet sześciu zamiast czterech pasów wjazdowych. To przełoży się na wzrost przepustowości bramek wjazdowych z 1,2 tys. do 1,8 tys. pojazdów na godzinę i redukcję zatorów na wjeździe na autostradę w okresach szczytowych.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock