Zamknięcie sprzedaży to kluczowy moment każdej transakcji. O ile cały proces przebiega w sytuacji face to face ze sprzedawcą, ten ma do dyspozycji wiele technik oraz taktyk. W przypadku sprzedaży w internecie sytuacja jest nieco bardziej skomplikowana. Brak bezpośredniego kontaktu z kupującym wymusza stworzenie jasnej oraz przejrzystej ścieżki zakupowej. Takiej, która z sukcesem doprowadzi każdego klienta do sfinalizowania transakcji.
Artykuł sponsorowany
Zamknięcie sprzedaży to kluczowy moment każdej transakcji. O ile cały proces przebiega w sytuacji face to face ze sprzedawcą, ten ma do dyspozycji wiele technik oraz taktyk. W przypadku sprzedaży w internecie sytuacja jest nieco bardziej skomplikowana. Brak bezpośredniego kontaktu z kupującym wymusza stworzenie jasnej oraz przejrzystej ścieżki zakupowej. Takiej, która z sukcesem doprowadzi każdego klienta do sfinalizowania transakcji.
Proces sprzedaży internetowej
Zanim klient dojdzie do finalizacji zamówienia w sklepie online, czeka go przejście przez ścieżkę zakupową. Należy pamiętać, że na każdym etapie klient może porzucić koszyk i zrezygnować z zakupów. Zanim zatem zadbamy o domknięcie transakcji, należ dopilnować, aby każdy z klientów bez problemu przeszedł przez cały proces zakupów.
Proces sprzedaży internetowej może wyglądać różnie w zależności od tego, w jakiej branży działamy oraz do kogo chcemy dotrzeć. Najlepiej jednak kiedy jest rozbudowany, przejrzysty oraz intuicyjny. Obecnie klienci e-commerce są coraz bardziej wyedukowani, a ich oczekiwania rosną.
Podstawowe elementy procesu zakupowego to:
• zapoznanie się z ofertą – klient poznaje ofertę na wiele sposobów, np. przeglądając stronę główną, korzystając z wyszukiwarki lub szukając produktów w wybranej kategorii. Tu liczą się przejrzystość, zwięzłe i zrozumiałe komunikaty i wyraźne oznaczenia.
• kompletowanie zamówienia – na ten etap składa się dodawanie produktów do koszyka oraz jego widok. W tym momencie klient powinien wiedzieć, że dany produkt został dodany do koszyka oraz ile wynosi kwota zapłaty za wszystkie produkty. To również miejsce na wpisanie kodu promocyjnego.
• logowanie, rejestracja i wprowadzanie danych – jeśli proces rejestracji jest zbyt skomplikowany, klient może po prostu rezygnować z zakupów. Dlatego warto jak najbardziej go upraszczać, lub umożliwiać kupowanie bez rejestracji. Aż 43% sklepów w Polsce ma już taką możliwość. [1]
• płatność – im więcej metod sfinalizowania płatności, tym lepiej. Bramka płatności w e-commerce powinna oferować tradycyjne metody rozliczeń (przelew, karta płatnicza) oraz te nowoczesne (BLIK).
• dostawa – etap wieńczący zakup. W tym miejscu należy wskazać oferowane opcje dostawy, ich cenę oraz szacowany czas. Warto również umożliwić zmianę wybranej opcji bez konieczności cofania się do poprzednich kroków. Przy liście punktów odbioru, można umieścić również godziny otwarcia.
Paynow. Nowe rozwiązanie dla Twojej marki
W sprzedaży tradycyjnej definicja zamknięcia sprzedaży brzmi: "są to taktyki stosowane przez sprzedawców w celu wywołania zakupu lub nakłonienia klienta do przyjęcia propozycji" [2]. W sprzedaży online momentem domknięcia sprzedaży jest wybór sposobu płatności. Zatem płatność w e-commerce, to kluczowy element finalizacji zamówienia.
Aby płatność była odpowiednio i przyjaźnie zaprezentowana należy:
• osobno pokazać formy płatności na stronie;
• w jednym miejscu zaprezentować tylko te najpopularniejsze;
• przy każdej z nich umieścić logo oraz opis;
• wprowadzić mechanizm zapamiętujący ulubioną płatność klienta, numer karty, dane itp.;
• unikanie przekierowania do formatki płatniczej, przy pay-by-link, wybór płatności na stronie sklepu.
Wszystkie te elementy udanej finalizacji oraz wygodnej płatności dla klienta e-commerce spełnia Paynow. To nowoczesne narzędzie transakcyjne, dzięki któremu osoby odwiedzające sklep dokonają szybkich transakcji, a pieniądze trafią prosto na konto firmowe. Ponadto Paynow oferuje darmową rejestrację i bardzo niską prowizję od transakcji. Bramka płatności Paynow dostępna jest przedsiębiorstw i korporacji działających w sieci, które chcą dać swoim klientom alternatywę.
Klient lubi mieć wybór
Konkurencja rośnie z dnia na dzień w e-commerce. Dotyczy to zarówno usług, jak i produktów. To, czym możemy przekonać klienta do swojej marki, jest szybka i bezproblemowa obsługa. Szybkość realizacji może być tutaj kluczowa dla wielu klientów. Dzięki Paynow otrzymujemy wpłatę klienta od razu na konto, dzięki czemu możemy przystąpić do realizacji zamówienia. Z Paynow klient może płacić w dowolnej formie, również z urządzeń mobilnych.
Paynow to pierwsza w Polsce bramka płatnicza funkcjonująca w chmurze. Oznacza to, że niezależnie od tego, czy w danym okresie Twoje przedsiębiorstwo przyjmie kilkadziesiąt czy kilkaset tysięcy wpłat od klientów, bramka płatnicza będzie funkcjonować dokładnie tak samo. To wszystko dzięki elastyczności modelu chmurowego i możliwości zwiększania mocy obliczeniowej bez konieczności inwestycji w rozwój infrastruktury sprzętowej.
Paynow to przede wszystkim:
• szybkie płatności online;
• kody BLIK
• niska prowizja;
• prosta integracja z platformą sklepu;
• najwyższe standardy bezpieczeństwa;
• wygodna kontrola bieżących płatności.
Dzięki Paynow klienci zyskują swobodę wyboru płatności, najwyższą jakość obsługi oraz poczucie bezpieczeństwa. Z dla firmy to przejrzysta kontrola płatności, zachowanie płynności finansowej i dostęp do wsparcia ekspertów.
Źródło zdjęcia głównego: mat. prasowy