W październiku TVN był najchętniej oglądanym kanałem telewizyjnym w Polsce. Osiągną lepsze wyniki niż konkurencja i potwierdził pozycję lidera rynku we wszystkich najważniejszych grupach docelowych.
Jesienna ramówka TVN okazała się najlepszą ofertą programową na polskim rynku telewizyjnym. W godzinach swojej emisji kluczowe programy z ramówki TVN były wybierane przez widzów chętniej niż oferta konkurencyjnych stacji.
Zmagania uczestników szóstej edycji "Mam talent"! śledziło nawet do 3,5 mln widzów. Październikowe odcinki gromadziły więc przed ekranami telewizorów publiczność liczniejszą o ponad 1 mln widzów niż inny talent show bezpośrednio rywalizujący z nim w paśmie nadawania, tj. emitowany przez TVP2 "The Voice of Poland".
Średni udział programu TVN w komercyjnej grupie docelowej (16-49) wyniósł 24,5 proc. oraz 21,8 proc. w grupie 4+.
Bardzo dobre wyniki oglądalności odnotowuje także kolejny sezon MasterChefa. Najwyższą w miesiącu oglądalność programu osiągnął odcinek emitowany 27 października - oglądało go wtedy 3,1 mln widzów, więcej niż którykolwiek z wrześniowych odcinków.
Wyższe były też średnie udziały programu: w komercyjnej grupie docelowej (16-49) wyniosły w październiku 24,2 proc., a w ogólnej grupie 4+ 18,1 proc. W pierwszej z wymienionych grup program ten osiągnął najlepszy wynik w swoim paśmie, wyprzedzając m.in. produkcję Polsatu „Must be the music”. W komercyjnej grupie docelowej bezkonkurencyjne w godzinach swojego nadawania były również Kuchenne rewolucje Magdy Gessler oraz kulinarny show "Ugotowani".
Pierwszy z programów cieszy się niesłabnącą popularnością, dzięki czemu w październiku gromadził przed telewizorami nawet 2,7 mln widzów. Średni udział w rynku w komercyjnej grupie docelowej (16-49) wyniósł 23 proc., a w grupie 4+ 18,7 proc.
"Fakty" w czołówce
Tradycyjnie ogromną popularnością cieszą się też nadawane codziennie o godz. 19 "Fakty" TVN. Wieczorne wydania głównego serwisu informacyjnego TVN gromadziły przed telewizorami widownię liczącą do 4,2 mln osób, osiągając udział w rynku do nawet 28,9 proc. w grupie 4+ i do 30,6 proc. w komercyjnej grupie docelowej (16-49).
W drugiej z tych grup "Fakty", ze średnim udziałem 22,9 proc. w rynku, kolejny miesiąc z rzędu wyprzedziły serwisy informacyjne konkurencyjnych stacji – „Wydarzenia” Polsatu (21,9 proc.) i "Wiadomości" TVP1 (17,6 proc.).
Niezmiennie bardzo dobre wyniki oglądalności odnotowuje także magazyn interwencyjno – śledczy "Uwaga"!, który w październiku miał nawet 3,5 mln widzów.
Popularne seriale
Dużą liczbę widzów gromadziły też przed telewizorami inne produkcje TVN, w tym produkowane przez stację seriale. Wierna widownia "Na Wspólnej" kolejny miesiąc z rzędu liczyła nawet blisko 3 mln osób. Aż 2,8 mln widzów śledziło losy swoich ulubionych medyków z serialu "Lekarze". "Prawo Agaty" oglądało w październiku do 2,5 mln osób, "Przepis na Życie" do 2,3 mln widzów, a jeden z odcinków serialu paradokumentalnego "Szpital" do 2,2 mln osób.
Poza serialami wśród czołowych pod względem oglądalności programów znalazły się flagowe produkcje TVN: "Bitwa o dom" (do 1,9 mln widzów), show Kuba Wojewódzki (do 1,5 mln widzów), poranne "Dzień Dobry TVN" i "Rozmowy w toku" (po 1,3 mln widzów) oraz "Perfekcyjna Pani Domu" (do 1,2 mln widzów).
Źródło: TVN
Źródło zdjęcia głównego: x-news