Telewizja TVN i TVN24 wyróżnione w 12. edycji prestiżowych, ogólnoeuropejskich badaniach konsumenckich przeprowadzonych przez Reader’s Digest. European Trusted Brands to jedno z najszerzej zakrojonych badań konsumenckich w Europie. Ponad 27 tysięcy respondentów z 15 krajów wybrało w nim marki, które darzą największym zaufaniem.
W Polsce wyniki badania European Trusted Brands są podstawą do przyznania nagród - Złotego i Kryształowego Godła.
Złote Godło przyznawane jest markom, które uzyskały największą liczbę spontanicznie oddanych głosów. W kategorii stacja telewizyjna zwyciężyła telewizja TVN. W pozostałych kategoriach wygrały: ING TFI, Apart, Enea, H&M, Rossmann, RMF FM, Dbam o Zdrowie, Falvit, Herbapol Lublin, Biedronka, Kujawski, Algida, Żywiec Zdrój, Dr. Oetker, Winiary, Ludwik, Colgate.
Kryształowe Godło
Z kolei Kryształowe Godło to nagroda, którą otrzymują marki najwyżej ocenione w pięciu kryteriach: jakość, stosunek wartości do ceny, zrozumienie potrzeb klienta, wizerunek, społeczna odpowiedzialność. Tutaj w swojej kategorii (stacja telewizyjna) zwyciężyła TVN24. W pozostałych kategoriach uznaniem konsumentów cieszyły się również takie marki jak: Radio Eska, ING TFI, Apart, Vattenfall, H&M, Rossmann, Dbam o Zdrowie, Falvit, Herbapol Lublin, Lidl, Delma, Koral, Cisowianka, E.Wedel, Winiary , Pur, Sensodyne.
Nokia, Nivea i Visa
Największym zaufaniem wszystkich Europejczyków cieszą się marki Nivea (wybrana w 15 krajach w kategorii Kosmetyki do pielęgnacji skóry) oraz Nokia (wybrana w 14 krajach w kategorii Telefon komórkowy). Marka Visa zwyciężyła w kategorii Karta płatnicza w 13 krajach, marka Canon w kategorii Aparat fotograficzny w 12 krajach, a marka HP wygrała w 11 krajach w kategorii Komputer osobisty.
15 krajów i ponad 27 tys. konsumentów.
European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich, przeprowadzane w Europie. Po raz pierwszy przeprowadzono je w 2001 roku. Co roku kontynuowane jest ono w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna - dwunasta już edycja badania - została przeprowadzona w 15 krajach europejskich. Kraje, które zostały objęte tegorocznym badaniem to: Austria, Belgia, Chorwacja, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Słowenia, Szwecja oraz Szwajcaria. Wzięło w niej udział 27 467 respondentów.
Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych. Respondenci zostali wybrani spośród wielomilionowej bazy prenumeratorów miesięcznika Reader’s Digest. Jak co roku próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.
Źródło: tvn24.pl