Włoski Sąd Najwyższy orzekł, że oszustwem jest nieinformowanie klientów restauracji o tym, że dania przygotowane są z mrożonych produktów. Sąd utrzymał wyrok niższej instancji, na mocy którego restauratorowi nakazano zapłacić 2200 euro kary.
W analizie orzeczenia Sądu Najwyższego (Kasacyjnego) media podkreślają, że włoskie przepisy umożliwiają karanie właścicieli lokali, którzy nie zaznaczają wyraźnie w menu, że serwowane dania to mrożonki bądź że zostały przygotowane z zamrożonych składników.
To oszustwo
Ukrycie tej informacji jest uważane za oszustwo w handlu, karane grzywną w wysokości ponad 2 tys. euro. Taką karę wymierzono restauratorowi z Mediolanu, który ją zaskarżył. Sprawa trafiła do Sądu Najwyższego, a ten wyrok utrzymał i obciążył mężczyznę dodatkowo także kosztami procesowymi. Przypomina się, że w ostatnich latach włoskie sądy wiele razy zajmowały się sprawami różnych lokali, w tym chińskich restauracji i luksusowych cukierni, serwujących potrawy oraz desery z produktów przechowywanych w zamrażalniku. Ustalano to podczas rutynowych kontroli. Zawsze w takich przypadkach wymierzano wysokie kary finansowe. Media podkreślają, że mrożonki są dopuszczalne, ale informacja o nich musi znaleźć się w karcie dań.
Autor: msz//bgr / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: pixabay ((Public Domain)