"Time" zmienia właściciela. Słynny magazyn przechodzi w ręce miliardera

Ze świata

Social media niszczą nam mózg?
wideo 2/2

"Time" kolejny raz zmienia właściciela. Niecałe osiem miesięcy po tym, gdy tytuł został sprzedany amerykańskiej grupie Meredith Corporation. Teraz słynny tygodnik zakupi prezes firmy Salesforce Marc Benioff.

Marc Benioff wraz z małżonką kupią słynny magazyn za 190 mln dolarów jako osoby prywatne, a Salesforce nie będzie stroną w planowanej transakcji. Benioffowie nie zamierzają zasiadać w kierownictwie redakcji, ani ingerować w publikowane treści.

"Kultowa marka"

Umowa ma zostać "zamknięta" w ciągu miesiąca, ale najpierw na przejęcie musi wyrazić zgodę odpowiedni organu nadzoru. Marc Benioff - prezes, współwłaściciel i współzałożyciel firmy Salesforce, powiedział, że on i jego żona mają głęboki szacunek dla tygodnika i jego kultowej marki. "Siła Time'a zawsze polegała na unikalnej narracji dotyczącej człowieka i problemów, które wpływają na nas wszystkich i łączą nas wszystkich" - napisał na Twitterze.

- Jesteśmy zadowoleni, że znaleźliśmy dla marki "Time" tak pełnych pasji nabywców jak Marc i Lynne Benioff. Od ponad 90 lat "Time" opisywał najważniejsze wydarzenia i wpływowe historie, które kształtowały opinie na świecie - oświadczył Tom Harty, szef grupy wydawniczej Meredith Corporation.

Meredith, który jest wydawcą m.in. magazynu "People", sfinalizował zakup "Time'a" zaledwie na początku tego roku, razem z trzema innymi tytułami publikowanymi przez Time Inc. - "Fortune", "Money" i "Sports Illustrated", jednak już w marcu zdecydował się ich pozbyć uznając, że nie pasują do profilu firmy. Jak zaznaczono, rozmowy w sprawie sprzedaży przez Meredith pozostałych trzech tytułów trwają.

Jak zauważa BBC, Benioffowie przejmują tytuł w niepewnych czasach dla mediów drukowanych. "Time" ograniczył nakład i zmaga się z malejącymi przychodami z reklam.

Magazyn jest wydawany od 1923 roku. Uchodzi za jeden z najbardziej opiniotwórczych tytułów w Stanach Zjednoczonych. Wybiera m. in "Człowieka Roku".

Benioff idzie w ślady innych technologicznych potentatów, którzy inwestują w prasę. Szef Amazona Jeff Bezos kupił w 2013 r. "Washington Post", a Laurene Powell Jobs, wdowa po Steve'ie Jobsie, przejęła w ubiegłym roku udziały w magazynie "The Atlantic".

Należący do Benioffa Salesforce oferuje usługi dla biznesu w chmurze. Majatek biznesmena jest wydeniany na ok. 6,7 mld dol.

Autor: mp / Źródło: tvn24bis

Źródło zdjęcia głównego: "Time"