Punktualność, jakość obsługi oraz realizacja odszkodowań - to kryteria rankingu linii lotniczych, jaki już po raz szósty przygotował start-up Airhelp.com. Na pierwszym miejscu znalazły się linie Singapore Airlines. Po raz pierwszy oceniono także lotniska.
Łącznie w zestawieniu Airhelp.com widnieje 87 linii lotniczych. Do oceny posłużyły dane z okresu 22 grudnia 2016 – 20 marca 2017 r. Dotyczyły oceny jakości obsługi klienta, punktualności i rozpatrywania wniosków o odszkodowania za problematyczne loty. Każda z tych kategorii odpowiadała za jedną trzecią punktów w rankingu.
"Im wyższy wynik, tym bardziej prawdopodobne jest, że dotrzesz do miejsca docelowego na czas, będziesz dobrze obsłużony podczas podróży, jak i po, jeśli lot będzie opóźniony lub anulowany" - czytamy w komunikacie.
Kto najlepszy
Wśród największych (średnia liczba pasażerów) linii lotniczych w naszym kraju najlepiej w AirHelp Score zostały ocenione: LOT, Wizz Air oraz Ryanair. Podkreślono jednak, że najpopularniejsze wśród Polaków linie nie świecą przykładem.
Z tej trójki LOT zajął 42. miejsce. "Swoją pozycję zawdzięcza stosunkowo wysokiej ocenie procesu rozpatrywania reklamacji pasażerów" - czytamy. Nieco niżej, bo na 49. pozycji znalazł się Wizz Air, który wśród popularnych przewoźników w Polsce został najwyżej oceniony za punktualność.
Także Ryanair i LOT otrzymały wiele punktów za przybywanie na czas. Pomimo tego,Ryanair trafił dopiero na 83. lokatę za "niewystarczająco sprawne rozpatrywanie reklamacji".
Liderem światowego rankingu zostały linie Singapore Airlines, które w poprzednim rankingu zajmowały trzecie miejsc. "Dzięki solidnym wynikom związanym z obsługą klienta, doskonałą punktualnością oraz jakością usług, Singapur Airlines staje na podium z wynikiem 8,73" - poinformowali autorzy raportu.
Podium uzupełniły dodatkowo Etihad Airways - 8,48 oraz poprzedni zwycięzca, czyli Qatar Airways ze średnią oceną 8,46.
Ranking najlepszych linii lotniczych na świecie:
10. TUI fly (Holandia) - 7,95
9. Aer Lingus (Irlandia) - 7,97
8. Virgin Atlantic Airways (Wielka Brytania) - 7,99
7. British Airways (Wielka Brytania) - 8,14
6. Air Dolomiti (Włochy) - 8,22
5. Air Transat (Kanada) - 8,29
4. Austrian Airlines (Austria) - 8,38
3. Qatar Airways (Katar) - 8,46
2. Etihad Airways (ZEA) - 8,48
1. Singapore Airlines (Singapur) - 8,73
Najlepsze lotnisko
Oprócz linii lotniczych przebadano także lotniska, a zwycięzcą okazał się Singapore Changi Airport. Przy ocenie pod uwagę wzięto punktualność, jakość obsługi i wrażenie podróżnych. Jak napisano, "lotnisko w Singapurze zachwyca futurystyczną architekturą, a w nowo powstającym 4. terminalu ma znaleźć się m.in. 40-metrowy kryty wodospad".
Na kolejnych miejscach znalazło się lotnisko w Monachium oraz Hongkongu. Na 20. pozycji sklasyfikowano zaś Lotnisko Chopina w Warszawie. Jak podkreślono, wypadło ono znakomicie pod względem punktualności.
Jednocześnie w komunikacie możemy przeczytać, że na Okęciu odbywają się średnio 352 starty i lądowania dziennie, dla porównania na najbardziej ruchliwym na świecie lotnisku Atlanta Hartsfield-Jackson International to aż 2290.
Autor: mb/ms / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock