Biuro podróży Itaka poinformowało w mediach społecznościowych o konieczności "wprowadzenia pilnych zmian w siatce połączeń czarterowych" w sezonie letnim oraz "anulacji pojedynczych wylotów". Biuro podróży oferuje klientom zmianę rezerwacji lub zwrot pieniędzy.
Jak podała Itaka we wpisie na Facebooku, "powyższe działania są niezbędne do aktualizacji siatki połączeń, do czego zmusiły nas nagłe okoliczności, spowodowane wycofaniem się jednego z przewoźników z obsługi naszych operacji czarterowych".
Itaka o odwołanych lotach
"Niestety po trudnym okresie pandemii branża lotnicza, która w tym czasie mocno zredukowała zatrudnienie, tego lata boryka się z poważnymi problemami kadrowymi, co bezpośrednio wpływa zarówno na dostępność załóg samolotów, jak i obsługi naziemnej. Potwierdzają to liczne sytuacje kryzysowe i chaos, do których dochodzi na lotniskach w większości krajów Europy" - czytamy we wpisie.
Jak podkreśla Itaka, "istniejące procedury nie zezwalają na wykonywanie lotów bez spełnienia określonych procedur, gdzie czynnik ludzki ma znaczenie kluczowe, w związku tym część zaplanowanych lotów nie może być zrealizowana". "Niedawny gwałtowny wzrost liczby strajków lub czasowych zamknięć przestrzeni powietrznej (jak w zeszłym tygodniu w Tunezji, Amsterdamie, Szwajcarii itp.) spowodował reakcję łańcuchową nie tylko na regularne loty w Europie, ale także na zmiany w lotach czarterowych" - pisze Itaka.
"Jeden z przewoźników czarterowych wycofał się z zawartej umowy"
Jak informuje biuro podróży, przed rozpoczęciem sezonu letniego zawarto "dodatkowe umowy na przeloty czarterowe, czemu towarzyszyły dodatkowe kontrakty gwarancyjne na hotele".
"Niestety, mimo zawarcia stosownych umów, jeden z przewoźników czarterowych wycofał się z zawartej umowy, powodując 'efekt domina' w precyzyjnie skonstruowanej siatce połączeń zaktualizowanej o dodatkowe przeloty. Ten właśnie fakt wpłynął na konieczność podjęcia niezmiernie trudnej decyzji, jaką jest anulacja wybranych rejsów na progu szczytu sezonu Lata 22, oraz liczne zmiany w rozkładzie lotów" - podaje Itaka. "Wszystkim Klientom, którzy są objęci anulacją przelotów, proponujemy oferty alternatywne z możliwością zmiany bez dopłaty różnicy w cenie w wysokości 20 proc. ceny całkowitej anulowanej imprezy. Klientom, którzy nie zdecydują się na skorzystanie z propozycji zastępczych, gwarantujemy zwrot wpłaconych środków w trybie pilnym" - deklaruje biuro.
Itaka deklaruje, że "90 proc. zaplanowanych przelotów nie jest dotknięta skutkami okoliczności jak powyżej, co nie wyklucza jednak pewnych zmian operacyjnych". "Są to przeloty realizowane przez PLL LOT, Enter Air, Smart Wings, Electra Airlines, BUZZ (Ryanair Sun), European Air Charter, Nouvelair, Sky Express, Alba Wings" - wymienia Itaka. "Wyrażając najwyższe wyrazy ubolewania za wszelakie niedogodności i stres wywołany zaistniałą sytuacją informujemy, że aktualnie przekierowaliśmy całą logistykę firmy na definitywne rozwiązanie zaistniałej sytuacji. Opracowujemy zaktualizowaną siatkę połączeń czarterowych, co mimo wytężonej pracy wielu zespołów może zając kilka następnych dni. Naszą najwyższą troską są objęci także Klienci, którzy podczas pobytu za granicą otrzymali informację o zmianie powrotnego rozkładu lotu" - zapewnia Itaka.
Biuro podróży Itaka jest jednym z największych w Polsce, obok TUI, Rainbow i Coral Travel.
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: Milos Vucicevic/Shutterstock