Kanał TVN z najliczniejszą widownią telewizyjną w kraju. Stacja uzyskała najwyższy udział 10,5 procent w grupie pięciu największych nadawców.TVN24 i "Fakty" TVN również osiągnęły doskonałe wyniki oglądalności w listopadzie. Stacja informacyjna TVN24, należąca do TVN Grupa Discovery, w minionym miesiącu osiągnęła 3,2 procent w grupie komercyjnej 16-49. Wśród programów na kanale TVN najchętniej oglądaną pozycją programową były "Fakty". Firma TVN Grupa Discovery była liderem rynku w listopadzie.
W jesiennym sezonie telewizyjnym TVN Grupa Discovery z miesiąca na miesiąc umacnia swoją pozycję, uzyskując coraz wyższy łączny udział w rynku w grupie komercyjnej. W listopadzie wyniósł on blisko 27 proc., co sprawia, że firma jest niekwestionowanym liderem rynku. Dla porównania w październiku było to 26,4 proc., a we wrześniu 25,8 proc.
Kanały TVN Grupa Discovery w listopadzie
TVN24 jest najchętniej oglądaną stacją newsową w kraju (udział w rynku wyniósł 3,2 proc.). Z kolei wśród audycji na kanale TVN najchętniej oglądaną pozycją programową były "Fakty" TVN. Serwis informacyjny oglądało średnio ponad 2,7 mln widzów, co dawało stacji 21,2 proc. udziału w grupie komercyjnej 16-49.
Kanał TVN w minionym miesiącu gromadził najliczniejszą widownię telewizyjną w kraju, uzyskując najwyższy udział 10,5 proc. w grupie stacji BIG5. Stacja po raz kolejny osiągnęła wzrost wyników w porównaniu z rokiem ubiegłym – po tym, jak w październiku jej udział wzrósł rok do roku o 4 proc., w listopadzie skala wzrostu była jeszcze wyższa i wyniosła ponad 7 proc.
Nie bez znaczenia dla wyników kanału TVN w skali całego miesiąca była doskonała oglądalność weekendowych transmisji z zawodów Pucharu Świata w skokach narciarskich. Największą popularnością wśród widzów cieszyły się sobotnie konkursy. Udział TVN wynosił wtedy 24,44 proc. (20 listopada) i 20,34 proc. (27 listopada).
TVN Style był najpopularniejszym kanałem lifestylowym (udział: 0,67 proc.), natomiast TVN Turbo wiedzie prym w kategorii kanałów factualowych (udział: 1,05 proc.) i ma za sobą najlepszy listopad w historii w grupie wszystkich widzów powyżej 4. roku życia, podobnie jak TVN Fabuła w grupie komercyjnej (udział: 0,54 proc.). Z kolei wyniki TVN7 po raz kolejny potwierdziły, że kanał na stałe wszedł do czołówki pięciu największych stacji telewizyjnych w Polsce, osiągając w listopadzie udział 4,6 proc.
- Muszę przyznać, że listopad w tym roku okazał się wyjątkowo gorący. Widownię rozgrzały między innymi finały naszych flagowych rozrywek – "Top Model" i "Mam talent". Kolejne edycje tych programów potwierdziły swoją siłę, gromadząc miliony widzów przed telewizorami. Cieszą nie tylko te wyniki, ale także świadomość, że dzięki nim wielu utalentowanych ludzi rozpocznie swoje kariery w świecie modelingu czy rozrywce. Dziś na światowych wybiegach projektantów mody można podziwiać naszych uczestników z aż dziesięciu edycji "Top Model". Ta gorąca telewizyjna jesień nie kończy się na listopadzie. Wydłużamy ją oczywiście sportowymi relacjami z Pucharu Świata w skokach narciarskich, przed nami kolejne turnieje, które dostarczą wielu emocji - mówi Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN.
W listopadzie aż dziewięć kanałów z portfolio TVN Grupa Discovery osiągnęło lepsze wyniki niż przed rokiem. Były to: TVN, TTV, TVN Turbo, Discovery, TVN Style, TVN Fabuła, TLC, DTX i Animal Planet.
Dane pochodzą od Nielsen Television Audience Measurement.
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: TVN24