Stacja informacyjna TVN24, należąca do globalnego koncernu medialnego Warner Bros. Discovery, była najpopularniejszą stacją informacyjną w styczniu 2023 roku w grupie ogólnej - wynika z danych Nielsen TV Audience Measurement. "Fakty" TVN pozostają natomiast najchętniej oglądanym programem informacyjnym. Pozycję lidera wśród portali stacji telewizyjnych utrzymuje w kolejnym miesiącu także tvn24.pl.
Telewizja TVN24 w styczniu 2023 r. była najchętniej oglądanym kanałem informacyjnym w kraju, osiągając 4,76 proc. udziału w widowni w grupie ogólnej (widzowie powyżej 4. roku życia). Za stacją TVN24 znalazły się TVP Info (4,43 proc.) i Polsat News (1,64 proc.).
TVN24 była również liderem w najważniejszej dla reklamodawców kategorii wiekowej 16-49 lat (grupa komercyjna). Udział w rynku wyniósł 2,77 proc. Kolejne były TVP Info (1,70 proc.) oraz Polsat News (1,14 proc.).
Przy czym zasięg techniczny dla stacji na koniec listopada 2022 roku wynosił w przypadku TVN24 68,1 proc., dla TVP Info - 99,3 proc., a Polsat News - 67,0 proc.
"Fakty" TVN liderem w styczniu 2023 roku
"Fakty" TVN w styczniu 2023 roku ponownie znalazły się na pozycji lidera wśród głównych serwisów informacyjnych. Średni dzienny udział rynkowy "Faktów" wyniósł 23,3 proc. w kategorii ogólnej 4+.
Wynik ten obejmuje zarówno TVN, TVN24 BiS, jak i oglądanie tego samego dnia z przesunięciem czasowym (VOSDAL).
Na drugim miejscu znalazły się "Wiadomości" TVP (TVP1 i TVP Info) z wynikiem 20,1 proc. Zestawienie zamykają "Wydarzenia" Polsatu (Polsat, Polsat News, Wydarzenia24) z wynikiem 15,7 proc.
W grupie komercyjnej 16-49 lat "Fakty" TVN w styczniu 2023 r. osiągnęły 23,5 proc. udziału w rynku przy 16,6 proc. udziału "Wydarzeń" Polsatu oraz 12,1 proc. "Wiadomości" TVP.
Średnio w styczniu 2023 r. "Fakty" TVN na wszystkich antenach miały 3 miliony widzów - 3,014 mln w grupie 4+. "Wiadomości" TVP z wynikiem 2,639 mln oglądających zajęły drugie miejsce w zestawieniu. "Wydarzenia" Polsatu gromadziły przed telewizorami prawie 1,988 mln.
Najpopularniejszy serwis internetowy stacji informacyjnych
Z danych Gemius PBI/Mediapanel za styczeń 2023 roku wynika, że portal tvn24.pl odwiedziło w tym miesiącu 9 922 176 realnych użytkowników. Był to zdecydowanie najlepszy wynik wśród portali stacji informacyjnych.
Na drugim miejscu znalazł się portal polsatnews.pl - 6 225 822 realnych użytkowników, a na trzecim tvp.info - 3 134 376 realnych użytkowników.
Źródło: TVN24 Biznes