Wybudowanie sieci blisko 400 sklepów w Polsce w ciągu pięciu lat - taki cel postawiła sobie Spar Group. Bazą ma być sieć sklepów Piotr i Paweł, które przejdą rebranding i zmienią szyld.
- Spar Group bardzo mocno angażuje się w polski rynek handlowy. Ważne dla nas są możliwości współpracy z dużą liczbą niezależnych detalistów - którzy często szukają dużego, wiarygodnego i stabilnego partnera - powiedział Tomasz Syller, dyrektor zarządzający, członek zarządu Wasz Sklep Spar.
Sklepy zmienią szyld
W październiku Spar Group sfinalizował umowę przeniesienia własności udziałów spółki Grupa Piotr i Paweł. Sklepy Piotr i Paweł będą systematycznie zmieniać logo na Spar.
Jak napisano w komunikacie, Spar Group - jako inwestor - wspiera Grupę Piotr i Paweł w zakresie spłaty zobowiązań, negocjacji umownych i rozwoju. Dotychczas podpisano lub odnowiono kontrakty z prawie 300 dostawcami. Zgodnie z planem, w systemie logistycznym jest już dostępnych ponad 6500 produktów od prawie 500 dostawców, a do końca roku liczba produktów wzrośnie do 7500.
Firma planuje także uruchomienie nowego centrum dystrybucyjnego w Polsce. Ma ono być uzupełnieniem i rozszerzeniem możliwości logistycznych Grupy Piotr i Paweł, w tym dwóch centrów magazynowych zlokalizowanych pod Poznaniem i Warszawą.
Spar Group otworzył, w miejsce sklepu sieci Piotr i Paweł, nowy sklep Eurospar o powierzchni sprzedaży około 2,5 tys. m kw. w Warszawie, w centrum handlowym Blue City.
Spar Group jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Johannesburgu w RPA. W latach 60. firma stała się wyłącznym master franczyzodawcą Spar w Republice Południowej Afryki. Obecnie działa również w innych krajach afrykańskich oraz w Irlandii, Anglii, Szwajcarii i na Sri Lance.
W lipcu pisaliśmy o tym, że Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) zgodził się na przejęcie sieci sklepów Piotr i Paweł przez firmę Spar Group Ltd.
Sieci handlowe w Polsce
Jak wynika z danych udostępnionych przez Ministerstwo Finansów, największą firmą handlową w Polsce pod względem przychodów jest Jeronimo Martins. Przychody właściciela Biedronki i drogerii Hebe wyniosły w ubiegłym roku 51,2 miliarda złotych. Na drugim miejscu znalazł się Lidl z przychodami na poziomie 16,2 miliarda złotych. Podium uzupełnia spółka Eurocash z przychodem na poziomie 16,2 miliarda złotych (różnica jest niewielka). W ramach grupy działają między innymi takie marki, jak Groszek, Lewiatan, abc czy Delikatesy Centrum.
Autor: mp / Źródło: PAP