Rabat na cały asortyment - tymi hasłami salony meblowe Agata Meble oraz Black Red White reklamowały swoje oferty. Nie informowały jednak o tym, że nie wszystkie produkty są objęte promocją. Firmy dobrowolnie zobowiązały się, że oddadzą klientom 10 proc. wartości zakupów - poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Wątpliwości UOKiK wzbudziły hasła reklamowe salonów meblowych Agata Meble oraz Black Red White.
Rabat na meble
Promocja w sklepach Black Red White obowiązywała w styczniu, a w Agata Meble w lutym i marcu ubiegłego roku. Reklamy przedsiębiorców informowały, że kupując w obu salonach, konsument otrzyma 10 proc. rabat na cały asortyment, a dodatkowo w Agata Meble klient mógł wybrać nieoprocentowane raty - poinformował UOKiK.
W rzeczywistości, w obu salonach klient nie mógł skorzystać z rabatu, gdy chciał kupić produkty objęte innymi promocjami. Ponadto, w obu reklamach brakowało odniesienia do regulaminów, które informowały o rzeczywistych warunkach - wskazał UOKiK
Jak podał urząd, Agata Meble oraz Black Red White dobrowolnie zobowiązały się do zrekompensowania strat konsumentom. Klienci, którzy zrobili zakupy w obu salonach w określonym terminie, otrzymają zwrot 10 proc. wartości zakupów. Ponadto, obaj przedsiębiorcy poinformują klientów o decyzjach UOKiK na łamach dzienników ogólnopolskich.
Zobacz, obywatelski projekt ustawy ograniczającej handel w niedzielę już w Sejmie:
Autor: tol//ms / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock