Ogromne zainteresowanie zakupem węgla przez e-sklep Polskiej Grupy Górniczej. W szczytowym momencie ponad 103 tys. klientów próbowało kupić we wtorek węgiel. Na sprzedaż wystawiono ok. 25 tys. ton tego surowca. W ciągu sześciu godzin zakupy zrobił zaledwie ułamek zainteresowanych, bo 5,8 tys. osób - wynika z danych górniczej spółki.
Wtorek był pierwszym dniem internetowej sprzedaży węgla z PGG na nowych zasadach - odtąd surowiec jest dostępny w e-sklepie dwa razy w tygodniu: we wtorki i czwartki, zamiast - jak wcześniej - codziennie. Największy krajowy producent zapewnia przy tym, że nie zmniejsza się ilość dostępnego przez internet węgla. PGG zapowiada, że w miarę możliwości ilość ma być zwiększana.
25 tysięcy ton węgla sprzedano w sześć godzin
"Podczas wczorajszej sesji do sprzedaży dla klientów skierowano również rekordową ilość towaru – łącznie ponad 25 tys. ton. Sesja sprzedażowa rozpoczęła się o godz. 16 i trwała ponad sześć godzin, do wyczerpania dziennego zapasu" - poinformował w środę PAP rzecznik Polskiej Grupy Górniczej Tomasz Głogowski.
Podczas wtorkowej sesji dokonano rekordową ilość transakcji – węgiel (głównie luzem) znalazło 5,8 tys. nabywców.
Ograniczenie internetowej oferty do dwóch popołudniowych sesji w tygodniu ma usprawnić sprzedaż węgla dla gospodarstw domowych. "Ilość węgla sprzedawanego przez sklep internetowy nie ulega zmianie. Zmieniliśmy jedynie ilość sesji na dwie w tygodniu, ze znacznie większą ilością węgla przeznaczonego dla klientów" – informuje PGG.
Od początku roku e-sklep spółki obsłużył ponad 86 tys. klientów, do których trafiło łącznie ponad 300 tys. ton węgla. W sklepie internetowym zarejestrowanych jest obecnie 318 tys. kont użytkowników.
Węgiel opałowy dla gospodarstw domowych
Obecnie cała dobowa produkcja węgla opałowego dla gospodarstw domowych jest kierowana do sprzedaży w trzech kanałach dystrybucji: za pośrednictwem sklepu internetowego PGG, bezpośrednio w kopalniach oraz poprzez autoryzowane składy węgla w różnych częściach Polski.
"Cały czas pracujemy nad poprawą funkcjonalności sklepu, wdrażamy nowe rozwiązania. Zainteresowanie klientów jest ogromne - tylko wczoraj, w szczytowym momencie, zakupu próbowało dokonać ponad 103 tys. użytkowników" - poinformował rzecznik PGG.
Spółka zapewnia, że będzie prowadzić ciągłą sprzedaż węgla przez internet, oraz pracuje nad stałym rozwojem kanału internetowej sprzedaży, by zwiększyć jego efektywność nawet do 100 proc. dziennej produkcji węgla opałowego.
PGG jest największym krajowym producentem węgla – także opałowego, wykorzystywanego m.in. przez gospodarstwa domowe. Od 11 marca br., oprócz workowanych ekogroszków, w sklepie internetowym spółki można także kupić węgiel opałowy luzem z odbiorem własnym w kopalniach, w cenie nawet trzykrotnie niższej niż u pośredników. Popyt jest olbrzymi - większy od dostępności węgla. Dotąd często zdarzało się, że strona e-sklepu była niedostępna lub węgla w danym momencie nie dało się kupić.
Czytaj więcej: Zakaz importu rosyjskiego węgla. Decyzja rządu
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock