Dino Polska chce przejąć kontrolę nad drogerią internetową eZebra.pl. Wniosek w tej sprawie trafił do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Transakcja ma kosztować około 61 milionów złotych.
Jak czytamy na stronie UOKiK, zgłoszony zamiar koncentracji polega na przejęciu przez Dino Polska S.A. kontroli nad eZebra.pl oraz spółkami zależnymi eZebra - 3BOOM oraz JTG Polska. Urząd poinformował w środę, że wniosek w tej sprawie trafił do UOKiK 19 października.
Sprawa jest w toku.
Dino kupuje udziały w drogerii internetowej
Spółka Dino w ubiegły wtorek poinformowała o decyzji o przejęciu 75 proc. udziałów w drogerii internetowej eZebra.pl. Zarząd Dino 17 października br. zawarł ze spółką eZebra.pl oraz jej wspólnikami przedwstępną warunkową umowę sprzedaży udziałów i umowę wspólników.
"Na mocy umowy, w wyniku nabycia istniejących udziałów od założycieli oraz po rejestracji podwyższenia kapitału zakładowego eZebra i objęciu nowoutworzonych udziałów przez spółkę, spółka stanie się docelowo właścicielem 75 proc. udziałów eZebra" - mogliśmy przeczytać w komunikacie giełdowym.
Spółka Dino informowała, że jej zamiarem jest współdziałanie z założycielami i kadrą menadżerską eZebra "w celu dalszego rozwoju działalności drogerii eZebra.pl i wspólnego budowania kompetencji w obszarze e-commerce". "Założyciele pozostaną w Zarządzie eZebra nadzorując realizację dotychczasowej strategii rozwoju" - zapowiedziano.
Zastrzeżono, że transakcja dojdzie do skutku pod warunkiem m.in. uzyskania do 31 marca 2024 roku zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na nabycie udziałów.
"Cena za udziały wyniesie około 61 mln PLN, z czego 11,5 mln zł zasili eZebra jako wkład z tytułu objęcia przez spółkę nowych udziałów w kapitale zakładowym eZebra i wesprze jej dalszy rozwój, a kwota około 49,5 mln zł będzie stanowić zapłatę za istniejące udziały odkupywane przez spółkę od założycieli" - dodano w komunikacie giełdowym.
O firmach
eZebra prowadzi drogerię internetową pod adresem ezebra.pl, która oferuje szeroką paletę artykułów kosmetycznych i perfumeryjnych oraz akcesoriów z kategorii: uroda, zdrowie, pielęgnacja osobista i gospodarstwo domowe.
"Działalność prowadzona jest w tradycyjnym modelu handlowym, w oparciu o wynajmowany magazyn, z którego towary, uprzednio zakupione od producentów, są wysyłane do klientów detalicznych składających zamówienia na stronie internetowej eZebra" - czytamy na stronie UOKiK.
Dino to ogólnopolska sieć sklepów spożywczo-przemysłowych. Sklepy sieci są zlokalizowane głównie w małych i średnich miastach oraz na peryferiach dużych miast. Na koniec września br. sieć Dino liczyła 2340 sklepów wobec 2069 marketów w analogicznym okresie przed rokiem.
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: Anna_plucinska / Shutterstock.com