Jak czytamy na stronie UOKiK, zgłoszony zamiar koncentracji polega na przejęciu przez Dino Polska S.A. kontroli nad eZebra.pl oraz spółkami zależnymi eZebra - 3BOOM oraz JTG Polska. Urząd poinformował w środę, że wniosek w tej sprawie trafił do UOKiK 19 października.
Sprawa jest w toku.
Dino kupuje udziały w drogerii internetowej
Spółka Dino w ubiegły wtorek poinformowała o decyzji o przejęciu 75 proc. udziałów w drogerii internetowej eZebra.pl. Zarząd Dino 17 października br. zawarł ze spółką eZebra.pl oraz jej wspólnikami przedwstępną warunkową umowę sprzedaży udziałów i umowę wspólników.
"Na mocy umowy, w wyniku nabycia istniejących udziałów od założycieli oraz po rejestracji podwyższenia kapitału zakładowego eZebra i objęciu nowoutworzonych udziałów przez spółkę, spółka stanie się docelowo właścicielem 75 proc. udziałów eZebra" - mogliśmy przeczytać w komunikacie giełdowym.
Spółka Dino informowała, że jej zamiarem jest współdziałanie z założycielami i kadrą menadżerską eZebra "w celu dalszego rozwoju działalności drogerii eZebra.pl i wspólnego budowania kompetencji w obszarze e-commerce". "Założyciele pozostaną w Zarządzie eZebra nadzorując realizację dotychczasowej strategii rozwoju" - zapowiedziano.
Zastrzeżono, że transakcja dojdzie do skutku pod warunkiem m.in. uzyskania do 31 marca 2024 roku zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na nabycie udziałów.
"Cena za udziały wyniesie około 61 mln PLN, z czego 11,5 mln zł zasili eZebra jako wkład z tytułu objęcia przez spółkę nowych udziałów w kapitale zakładowym eZebra i wesprze jej dalszy rozwój, a kwota około 49,5 mln zł będzie stanowić zapłatę za istniejące udziały odkupywane przez spółkę od założycieli" - dodano w komunikacie giełdowym.
O firmach
eZebra prowadzi drogerię internetową pod adresem ezebra.pl, która oferuje szeroką paletę artykułów kosmetycznych i perfumeryjnych oraz akcesoriów z kategorii: uroda, zdrowie, pielęgnacja osobista i gospodarstwo domowe.
"Działalność prowadzona jest w tradycyjnym modelu handlowym, w oparciu o wynajmowany magazyn, z którego towary, uprzednio zakupione od producentów, są wysyłane do klientów detalicznych składających zamówienia na stronie internetowej eZebra" - czytamy na stronie UOKiK.
Dino to ogólnopolska sieć sklepów spożywczo-przemysłowych. Sklepy sieci są zlokalizowane głównie w małych i średnich miastach oraz na peryferiach dużych miast. Na koniec września br. sieć Dino liczyła 2340 sklepów wobec 2069 marketów w analogicznym okresie przed rokiem.
Autorka/Autor: mb
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: Anna_plucinska / Shutterstock.com