Sylwia Matusiak wcześniej pracowała na Giełdzie Papierów Wartościowych i w Narodowym Banku Polskim oraz była radną Prawa i Sprawiedliwości, od grudnia jest członkiem zarządu Centralnego Portu Komunikacyjnego. Jej zarobki, tak jak pozostałych członków zarządu oprócz prezesa, wynoszą 44 tysiące złotych miesięcznie.
Matusiak została wybrana do zarządu CPK pod koniec grudnia 2019 roku. Prezesem mianowano wtedy Mikołaja Wilda - byłego wiceministra infrastruktury i byłego pełnomocnika rządu do spraw Centralnego Portu Komunikacyjnego. O wysokości zarobków Matusiak, jako pierwszy napisał portal wp.pl.
W komunikacie przesłanym tvn24bis.pl rzecznik prasowy CPK Konrad Majszyk potwierdził informacje dotyczące pensji członków zarządu. Podał również, ile miesięcznie zarabia prezes spółki.
Miesięczne zarobki członków zarządu CPK:
Mikołaj Wild - prezes - 49 tys. zł brutto (32 575 zł netto po opodatkowaniu PIT wg stawki 32 proc.),
Piotr Malepszak - członek zarządu - 44 tys. zł brutto (29 450 zł netto),
Sylwia Matusiak - członkini zarządu - 44 tys. zł brutto (29 450 zł netto),
Michał Wrona - członek zarządu - 44 tys. zł brutto (29 450 zł netto).
Majszyk zaznaczył przy tym, że prezes Wild zarabia obecnie "11-krotność przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia za pracę według stanu za IV kwartał 2016 roku".
"Zarobki członków zarządu CPK są regulowane Ustawą z dnia 9 czerwca 2016 r. o zasadach kształtowania wynagrodzeń osób kierujących niektórymi spółkami oraz Uchwałą nr 1 Nadzwyczajnego Zgromadzenia Wspólników CPK w sprawie zasad kształtowania wynagrodzeń Członków Zarządu" - napisał rzecznik CPK.
Dodał, że "uchwała NSW CPK ustala górny pułap pensji prezesa CPK na wysokości do 15-krotności średniego miesięcznego wynagrodzenia z 2016 roku", a "prezes i pozostali członkowie zarządu CPK nie zarabiają maksymalnych stawek przewidzianych przepisami".
Była dyrektor w NBP
Jak napisano na stronie CPK, Matusiak "ukończyła studia na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego i studia podyplomowe Executive MBA w Wyższej Szkole Menedżerskiej".
"Od lipca 2018 r. do lipca 2019 r. zarządzała Działem Komunikacji i Marketingu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Do jej obowiązków należała budowa wizerunku firmy oraz współtworzenie i wdrażanie strategii, kampanii reklamowych i planów marketingowych" - czytamy.
"Wcześniej pracowała jako dyrektor Centrum Informacyjnego Rządu, a w Narodowym Banku Polskim pełniła funkcję dyrektora Departamentu Edukacji i Wydawnictw. W latach 2008-2010 pracowała jako wicedyrektor Biura Prasowego Kancelarii Prezydenta RP, od 2003 do 2008 r. pełniła funkcję m.in.: dyrektora i rzecznika prasowego w Klubie Parlamentarnym Prawo i Sprawiedliwość" - napisano na stronie.
Matusiak kierowała także biurem poselskim Jacka Sasina, obecnego szefa Komitetu Stałego Rady Ministrów. Od października 2013 do września 2014 pełniła funkcję wiceburmistrza podwarszawskich Marek. W 2014 roku, startując z ramienia PiS, została radną powiatu wołomińskiego. Po zakończeniu pracy w NBP Matusiak od początku 2018 roku objęła funkcję dyrektor Centrum Informacyjnego Rządu (CIR). Zrezygnowała z mandatu radnej, ponieważ nie można łączyć tej funkcji z funkcją w administracji państwowej.
Na początku stycznia 2019 roku pisaliśmy o tym, że średnie zarobki Sylwii Matusiak, gdy pełniła funkcję szefowej Departamentu Edukacji i Wydawnictw (DEiW) w NBP, wynosiły 45 531 złotych miesięcznie.
Członkowie zarządu
Przed objęciem stanowiska prezesa CPK, Mikołaj Wild od 9 maja 2017 r. był pełnomocnikiem rządu ds. CPK. "Od 1 lutego 2018 r. do 27 listopada 2019 r. pełnił również funkcję sekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury. W latach 2015-2017 był wiceministrem Skarbu Państwa, kierował m.in. Departamentem Prawno-Procesowym, Mienia Skarbu Państwa oraz Biurem Audytu i Kontroli, sprawował osobisty nadzór nad spółkami sektora lotniczego, w tym PLL LOT S.A." - dowiadujemy się ze strony CPK.
Piotr Malepszak i Michał Wrona są członkami zarządu CPK od grudnia 2018 roku. Wrona jest odpowiedzialny za finanse spółki. "Przez blisko 12 lat związany był z bankowością inwestycyjną i prowadził strategiczne projekty przy przygotowaniu spółek do wejścia na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie, a także transakcji fuzji i przejęć oraz finansowaniu projektów inwestycyjnych firm z różnych sektorów" - czytamy na stronie CPK.
Z kolei Malepszak jest odpowiedzialny w CPK za "komponent kolejowy". Jak dowiadujemy się ze strony internetowej spółki, "bezpośrednio przed dołączeniem do CPK był członkiem zarządu Kolei Dolnośląskich odpowiedzialnym za sprawy techniczne i eksploatacyjne w obszarze utrzymania taboru i organizacji przewozów, a w latach 2008 - 2016 zatrudniony był w PKP PLK na rożnych stanowiskach, w tym Dyrektora Biura i Pełnomocnika Zarządu".
O CPK
Spółka Centralny Port Komunikacyjny powstała w 2018 r., by przygotować i zrealizować budowę nowego lotniska centralnego dla Polski i inwestycji towarzyszących, w tym nowej sieci linii kolejowych, dróg ekspresowych, autostrad i pozostałej infrastruktury przesyłowej.
CPK planuje lotnisko na terenie gmin Baranów, Teresin i Wiskitki – między Warszawą i Łodzią. To obszar w większości rolniczy, w dużym stopniu niezabudowany. Centralny Port Komunikacyjny - według rządu - ma być najważniejszą polską inwestycją infrastrukturalną - węzłem przesiadkowym, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy.
CPK zakłada intensywny rozwój sieci połączeń kolejowych oraz drogowych na terenie całego kraju. CPK ma powstać 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. ha; w pierwszym etapie będzie mógł obsługiwać 45 mln pasażerów rocznie, a docelowo ok. 100 mln.
W skład CPK wejdą też inwestycje kolejowe: węzeł niedaleko portu lotniczego i połączenia, które umożliwią przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz. Zgodnie z zapowiedziami sam port powinien być zbudowany do końca 2027 r.
Autor: kris / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: twitter.com/sylwia_matusiak