Spółka Centralny Port Komunikacyjny unieważniła postępowanie na wykonawcę master planu. "Powodem tej decyzji był fakt, że w postępowaniu nie zostały złożone oferty spełniające kryteria" - poinformował Konrad Majszyk, rzecznik prasowy spółki.
W połowie listopada spółka poinformowała, że trzy konsorcja złożyły oferty w postępowaniu na wykonawcę master planu Centralnego Portu Komunikacyjnego. "To postępowanie to jeden z kamieni milowych potrzebnej Polsce inwestycji, jaką jest CPK" - mówił, cytowany w komunikacie, Marcin Horała, wiceminister infrastruktury i pełnomocnik rządu do spraw CPK.
Jak wyjaśniano, elementami master planu będą szczegółowa lokalizacja lotniska i koncepcja etapowania jego budowy. W skład opracowania wejdą też m.in: prognozy ruchu lotniczego (z uwzględnieniem wpływu na rynek lotniczy pandemii COVID-19), a także analizy przepustowości planowanej infrastruktury lotniskowej.
Umowa z wykonawcą miała zostać podpisana do końca tego roku. Spółka Centralny Port Komunikacyjny 23 listopada unieważniła jednak postępowanie na wykonawcę master planu. Jako pierwszy o sprawie napisał Business Insider.
Master plan CPK
"Wszystkie złożone oferty były niezgodne ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia lub zawierały inne błędy formalne, które nie mogły zostać skorygowane w toku procedury zamówień publicznych. Braki dotyczyły w szczególności określonych przez zamawiającego warunków dotyczących zespołu projektowego, które stanowiły dla CPK kluczowe kryterium oceny ofert" - wyjaśnił w odpowiedzi na pytania TVN24 Biznes rzecznik prasowy spółki.
Jak dodał, 3 grudnia od decyzji komisji przetargowej wpłynęło odwołanie jednego z kandydatów na master plannera: firmy ILF Consulting Engineers. "Dalsze kroki spółki CPK zależą zatem od rozstrzygnięcia Krajowej Izby Odwoławczej w sprawie skuteczności unieważnienia postępowania" - poinformował w przesłanej nam odpowiedzi Konrad Majszyk.
Zgodnie z zapewnieniami rzecznika "spółka CPK podjęła kroki, żeby unieważnienie postępowania nie miało wpływu na harmonogram" budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Szczegóły mamy poznać po rozpatrzeniu odwołania przez KIO.
Oferty w postępowaniu złożyły: francusko-hiszpańskie konsorcjum ADP i IDOM, holenderska grupa NACO oraz niemiecko-austriacki ILF. Na sfinansowanie tego zamówienia spółka planowała przeznaczyć kwotę 140 mln zł brutto, wszystkie złożone oferty mieściły się w kosztorysie inwestorskim.
Centralny Port Komunikacyjny
Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który ma zintegrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 kilometrów na zachód od Warszawy, na obszarze około 3000 hektarów ma zostać wybudowany Port Lotniczy Solidarność.
Port w pierwszym etapie ma obsługiwać 45 milionów pasażerów rocznie.
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock