Z powodu prac serwisowych Profil Zaufany będzie niedostępny od piątku, 19 stycznia (od godziny 20) do soboty, 20 stycznia (do godziny 16) - poinformowało w komunikacie Ministerstwo Cyfryzacji. W tym czasie niedostępna będzie też usługa składania podpisu zaufanego - dodano.
"Jeśli więc miałeś w planach załatwianie online spraw urzędowych, pamiętaj, żeby uwzględnić przerwę w dostępie do usługi PZ. W tym czasie niedostępna będzie też usługa składania podpisu zaufanego" - czytamy w komunikacie.
Profil Zaufany - szczegóły
Dzięki profilowi zaufanemu można potwierdzić swoją tożsamość w internecie oraz podpisać dokument podpisem elektronicznym, jeśli jest to niezbędne do załatwienia sprawy.
Profil zaufany można założyć i potwierdzić online przy pomocy zewnętrznego dostawcy tożsamości, np. banku.
By to zrobić, należy wypełnić formularz o założenie PZ w systemie bankowości elektronicznej banku, z którego usług korzysta obywatel. Operację należy potwierdzić bankowym kodem autoryzacyjnym. Na podany adres mailowy zostanie przesłane potwierdzenie założenia konta.
Można także potwierdzić swoją tożsamość w punktach potwierdzających, np. w urzędach i niektórych bankach. Wniosek o założenie PZ automatycznie jest wysyłany przez internet, kiedy rejestrowane jest konto. Natomiast dane trzeba potwierdzić osobiście w wybranym punkcie potwierdzającym (również za granicą).
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock