Spółka PKP Intercity zmieniła zasady promocji na bilety w pociągach ekspresowych. Dostępność poszczególnych biletów promocyjnych nie jest już zależna od wyprzedzenia, z jakim pasażer kupi bilet, a od obłożenia danego pociągu - poinformowano w komunikacie.
System dynamicznego zarządzania cenami dotyczy przejazdów pociągami ekspresowymi, czyli połączeniami kategorii Express InterCity Premium (EIP), realizowanych pociągami Pendolino, oraz Express InterCity (EIC). "Nowa, rozszerzona oferta Promo już obowiązuje i zastępuje trzy dotychczasowe - Super Promo, Promo i Wcześniej" - wyjaśniła spółka PKP Intercity.
Oferta Promo ma pięć poziomów cenowych: Super Promo, Promo Plus, Promo 30 (bilety tańsze o 30 proc. od ceny bazowej), Promo 20 (tańsze o 20 proc.) i Promo 10 (tańsze o 10 proc.). Jak wskazano, przewoźnik będzie zarządzać liczbą promocyjnych biletów w poszczególnych progach cenowych w zależności od popytu, a więc np. w zależności od dnia przejazdu, relacji, klasy wagonu czy momentu zakupu.
"Chcemy, aby proponowane przez nas promocje były efektywne, czyli zachęcały pasażerów do wyboru połączenia, które zapewni im podróż w jak najlepszej cenie. Korzyścią nowej oferty jest między innymi to, że czasami wystarczy wybrać pociąg o nieco mniej popularnej godzinie, by kupić dużo tańszy bilet" – wyjaśnił, cytowany w komunikacie, Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity.
"Dzięki tej zmianie bilety na mniej popularne połączenia będą dłużej dostępne w promocyjnych cenach. Do tej pory, na mniej niż 7 dni do odjazdu pociągu nie obowiązywały już progi promocyjne z oferty "Wcześniej". Obecnie to się zmienia - jeśli w danym pociągu nadal będzie dużo wolnych miejsc, bilety promocyjne będą mogły być wciąż dostępne" – wskazał.
Siatka połączeń pociągów ekspresowych obejmuje największe miasta w Polsce i turystyczne ośrodki, m.in. Warszawę, Kraków, Trójmiasto, Wrocław, Poznań, Katowice, Szczecin, Rzeszów czy Kołobrzeg.
Najpopularniejsi przewoźnicy
Z danych Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że w okresie od stycznia do maja tego roku największy udział w rynku miało Polregio. Spółka przewiozła w tym okresie 25,68 proc. wszystkich pasażerów.
Koleje Mazowieckie mogą pochwalić się wynikiem na poziomie 20,91 proc. Na ostatnim miejscu podium znalazły się PKP SKM - 12,87 proc. Pierwszą piątkę uzupełniają: PKP Intercity - 12,18 proc. wszystkich pasażerów oraz SKM Warszawa - 6,48 proc.
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock