Biedronka zobowiązała się do wycofania z oferty sieci jaj pochodzących z chowu klatkowego. Produkty mają zniknąć ze sklepowych półek do końca 2025 roku. Wcześniej na podobny krok zdecydowały się między innymi Lidl, Auchan, Tesco i Carrefour.
Informacja w sprawie wycofania jaj z chowu klatkowego pojawiła się już na stronie internetowej sieci handlowej. "Zobowiązujemy się, by wycofać z oferty sieci Biedronka świeże jaja pochodzące z chowu klatkowego do końca 2025 roku" - czytamy.
Ze sprzedaży zostaną wycofane jaja nie tylko marki własnej, ale także innych firm.
Biedronka już wcześniej deklarowała wycofanie ze sprzedaży jaj pochodzących z chowu klatkowego, ale wówczas była tylko mowa o markach własnych.
Kolejna sieć
Sieć należąca do Jeronimo Martins nie jest pierwszą firmą, która zdecydowała się na taki krok.
O całkowitej rezygnacji z wykorzystywania jajek "trójek" wcześniej poinformował Lidl. Firma zobowiązała się do 2025 roku całkowicie zrezygnować z pozyskiwania jaj z chowu klatkowego i dostarczania ich do sklepów na całym świecie (sieć działa w 30 krajach).
Na podobny krok zdecydowały się również między innymi Auchan, Tesco, Kaufland, Carrefour, Netto, Aldi oraz Maxima Grupe, do której należy sieć Stokrotka.
Jaja, których numer seryjny rozpoczyna się od cyfry "3", należą do najpopularniejszych na rynku, ponieważ są tańsze niż jajka z cyfrą "0", czyli z chowu ekologicznego.
Symbole na skorupkach
Przy zakupie jaj, warto pamiętać, że na każdym z nich znajduje się kod. Przykładowa kolejność liter "X-YY-ZZZZZZZZ". Informacja "X" w postaci cyfry określa metodę chowu: 0 – ekologiczny, 1 – wolny wybieg, 2 – ściółkowy, 3 - klatkowy. Następnie kod "YY" symbolizuje kraj pochodzenia jaja, w naszym kraju będzie to PL. "ZZZZZZZZ" – to weterynaryjny numer, pozwalający zidentyfikować producenta. Na ten numer składają się po dwie cyfry: kod województwa, kod powiatu, kod zakresu działalności, kod firmy w powiecie.
Autor: mb / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock