Chińczycy planują uruchomić w Polsce automaty do odbierania paczek

TVN24 Biznes | Z kraju

Autor:
mb/ToL
Źródło:
PAP
Morawiecki o odbudowie potencjału gospodarczegoTVN24
wideo 2/6
TVN24Morawiecki o odbudowie potencjału gospodarczego

AliExpress planuje uruchomić w Polsce próbny projekt własnych automatów do odbierania paczek. Wcześniej podobne plany zapowiadali przedstwiciele Allegro.

OGLĄDAJ TVN24 W INTERNECIE >>>

Jak powiedział w rozmowie z PAP Biznes Gary Topp, prezes AliExpress na Europę Środkowo-Wschodnią, automaty do odbierania paczek są "doskonałym rozwiązaniem, a klienci patrzą na nie przychylnym okiem ze względu na ich bezpieczeństwo i wygodę".

- Właśnie z tej perspektywy badamy możliwość ich wprowadzenia (...) Obecnie badamy tę możliwość z naszymi partnerami, jednak nie możemy podzielić się datą rozpoczęcia projektu. Chcielibyśmy jednak potwierdzić, że to będzie projekt próbny, na początku przeprowadzany na małą skalę - dodał Topp.

Nie ujawnił jednak, ile automatów chce mieć w Polsce AliExpress ani, jakie będą koszty tego projektu. Jednocześnie Topp zapowiedział, że od wiosny spółka chce zagwarantować użytkownikom 15-dniową dostawę z Chin.

Do uruchomienia własnych automatów do odbierania paczek przymierza się również Allegro. W listopadzie ubiegłego roku spółka oficjalnie zapowiedziała pilotaż projektu w 2021 roku. Według nieoficjalnych informacji PAP Biznes projekt ma ruszyć wiosną, a docelowo sieć ma liczyć 3 tysiące sztuk.

Nowe automaty paczkowe chce udostępnić także Poczta Polska. W październiku ubiegłego roku spółka zapowiedziała, że do 2022 roku chce udostępnić 2 tysiące zewnętrznych automatów. Największa sieć paczkomatów w Polsce należy do InPostu, który ma ich w naszym kraju ponad 10 tysięcy.

AliExpress w Polsce

Z danych firmy OC&C wynika, że udział AliExpressu na koniec 2019 roku wynosił w polskim e-commerce 3,1 procent, co dawało platformie drugie miejsce po Allegro - 36,2 procent.

Uruchomiony w 2010 roku AliExpress to platforma handlu detalicznego, umożliwiająca konsumentom z całego świata dokonywanie zakupów bezpośrednio u producentów i dystrybutorów głównie w Chinach. Obecnie platforma jest dostępna w wielu językach, m.in.: angielskim, rosyjskim, portugalskim, hiszpańskim, włoskim, polskim i francuskim.

Autor:mb/ToL

Źródło: PAP

Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock