Jak maklerzy, analitycy i zarządzający oceniają jakość produktów i usług spółek z GPW? - Na podstawie tego, jak bardzo związane są one z ich codziennym życiem - odpowiada "Puls Biznesu". W rankingu wygrywa TVN, który "się ogląda", AmRest, którego kurczaki "się je", czy Żywiec, który "się pije".
Pentor Research International pod koniec stycznia przepytał na zlecenie "Pulsu Biznesu" 180 maklerów, analityków i doradców inwestycyjnych jak oceniają jakość produktów i usług oferowanych przez spółki z warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych. Głównym kryterium oceny okazała się znajomość danej spółki, "rozumienie" jej działalności i korzystanie z jej usług na codzień.
Obejrzyj i kup
Okazuje się, że eksperci najwyżej oceniają ofertę telewizji TVN. Spółka zdobyła aż 86,7 pkt. na 100 możliwych. Czym wabi TVN? - Przede wszystkim profesjonalnymi, wciąż rozwijanymi kanałami tematycznymi i programami telewizyjnymi, dużą oglądalnością czy w końcu rosnącymi wpływami reklamowymi. I chociaż akcjonariuszom nie do końca spodobała się decyzja o objęciu pakietu większościowego w platformie "n", po której kurs TVN-u zanurkował, to analitycy wskazują, że transakcja ma niewiele wspólnego z jakością oferowanych produktów i usług. Spółka zaś tłumaczy ją jako kontynuowanie strategii dywersyfikacji źródeł przychodów oraz perspektywami z inwestycji w szybko rozwijające się rynki: płatnej telewizji i internetu.
Dobre, bo znane
Kolejne miejsce w rankingu zajął Amrest, który w Polsce oferuje m.in. kurczaki KFC czy pizzę z Pizza Hut. Szybko rosnąca sprzedaż grupy Amrest sugeruje, że kurczaki czy pizza przypadły do gustu nie tylko maklerom, analitykom czy zarządzającym. Być może przyczyniła się do tego spowalniająca gospodarka. W cięższych czasach rośnie bowiem popularność tańszych produktów typu fast food.
Na podium ze swoim produktem znalazł się też Bankier.pl - popularny portal gospodarczy. Ma on jednak ułatwione zadanie, bo na GPW nie ma większej konkurencji. W pierwszej dziesiątce specjaliści wyróżniają ponadto jakość świadczonych usług przez Cyfrowy Polsat i produkty Cersanitu. Smakuje im piwo produkowane przez grupę Żywiec oraz słodycze z Jutrzenki. W ścisłej czołówce znalazła się spółka LPP. Z branży finansowej najwyżej oceniono ofertę ING Banku Śląskiego.
Źródło: Puls Biznesu
Źródło zdjęcia głównego: TVN24