Jesienna ramówka TVN okazała się najlepszą ofertą programową na polskim rynku telewizyjnym - TVN był liderem rynku w najważniejszych pasmach. Również TVN24 pokonał swoich rywali - wyprzedził TVP Info i Polsat News.
Zarówno w listopadzie, jak i w całym sezonie jesiennym (1 września – 30 listopada) TVN był liderem. Odnotował również najlepsze wyniki we wszystkich grupach istotnych dla reklamodawców. - Oferta telewizyjna w Polsce to ponad 200 kanałów polskojęzycznych, ale jeśli – tak jak w naszym przypadku – najważniejszym celem stacji telewizyjnej jest dotrzymanie umowy z widzem, to znajduje to odzwierciedlenie w wynikach. Praca nad emocjonalnym związkiem z widzem owocuje tym, że wędrówkę po świecie telewizji widz rozpoczyna od swojej stacji. Bardzo się cieszymy, że jesienią widzowie i internauci dokonywali właśnie takich wyborów. Nieważne gdzie i na jakim urządzeniu widz ogląda naszą ofertę programową. My cieszymy się, że ogląda.” – powiedział Edward Miszczak, Członek Zarządu TVN i Dyrektor Programowy. Widzowie polubili "MasterChef" i "Lekarzy"
Nowy program TVN "MasterChef" przyciągał do 4,7 mln widzów, odnotowując średnio 27,6 proc. udziału w rynku w komercyjnej grupie docelowej (16-49). Program ten osiągnął zdecydowanie najlepszy wynik w swoim paśmie, pokonując m.in. produkcję Polsatu "Must be the music". Również serial "Lekarze" okazał się bezkonkurencyjny w godzinach swojego nadawania. Serial przyciągał przed telewizory do 3,5 mln widzów, odnotowując średni udział w rynku na poziomie 23,9 proc. w komercyjnej grupie docelowej. Tej jesieni rewelacyjnie wyniki odnotował również program rozrywkowy "Mam Talent", przyciągając przed telewizory do 4,6 mln widzów i odnotowując średni udział w rynku do 37,5 proc. W czasie swojej emisji przyciągał ponad dwukrotnie większą publiczność niż programy konkurencyjnych stacji (TVP1 – 12,7 proc., TVP2 – 12 proc., Polsat – 14,4 proc.). Główny serwis informacyjny TVN "Fakty" cały czas pozostaje niepokonany. W sezonie jesiennym przyciągał do 5,2 miliona widzów, ze średnim udziałem w rynku na poziomie 29,3 proc., wyprzedzając swojego głównego konkurenta "Wiadomości" w TVP1 (27,3 proc.). TVN24 liderem stracji informacyjnych W kategorii kanałów informacyjnych liderem okazał się być TVN24, który odnotował 2,23 proc. udziału w rynku. Dzięki temu rezultatowi kanał ten wyprzedził swoich głównych konkurentów. -TVP Info odnotował 1,59 proc. udziału w rynku, a Polsat News – 0,67 proc. Dynamiczny i konsekwentny wzrost odnotowuje też TTV. Po zaledwie 11 miesiącach nadawania stacja zdobyła 0,46 proc. udziału w rynku w grupie docelowej.
Autor: nsz/ja/k / Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: x-news