Informowanie konsumentów o tym, że po wysłaniu SMS-a otrzymają nagrodę, podczas gdy w rzeczywistości gwarantowany jest tylko udział w jej losowaniu, to praktyka niezgodna z prawem - ocenił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Decyzję UOKiK potwierdził Sąd Apelacyjny w Warszawie. Dotyczy ona loterii BMW od Orange Druga Edycja.
Urząd informuje, że konsumenci otrzymywali SMS-y następującej treści: "Dział Nagród prosi o nadanie potwierdzenia. Dotyczy odbioru nagrody. Proszę wysłać BMW na 7400 (4,88zl). Serdecznie gratulujemy". Wiadomości wysyłała spółka Internetq Polska w celu zachęcenia konsumentów do udziału w loterii BMW od Orange Druga Edycja - podkreśla UOKiK.
Niezgodne z prawem
Urząd przypomina, że w grudniu 2011 roku wydał decyzję stwierdzającą, że "praktyki te były niezgodne z prawem, ponieważ wprowadzały w błąd".
"Zdaniem Urzędu spółka sugerowała, że konsumenci uzyskali nagrodę i muszą tylko odesłać wiadomość. W rzeczywistości gwarantowało to jedynie udział w losowaniu samochodu. Wywoływanie wrażenia, że konsument już uzyskał nagrodę lub uzyska ją po wykonaniu określonej czynności, np. po wysłaniu SMS-a, podczas gdy w rzeczywistości odbywa się to na innych zasadach, jest uznawane za niezgodną z prawem nieuczciwą agresywną praktykę rynkową" - zaznacza UOKiK.
I dodaje, że sąd podtrzymał także karę pieniężną w wysokości 338 572 zł.
Autor: mn / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu