Dopiero po 2010 roku można oczekiwać ożywienia w branży reklamowej na polskim rynku - przewiduje dom mediowy ZenithOptimedia. Obecnie wydatki na reklamę wciąż spadają - w tym roku tendencja ta ominie tylko internet i kina - pisze "Rzeczpospolita".
Według ZenithOptimedia, spadek wydatków na reklamę sięgnie w tym roku 4,2 proc. Firmy wydadzą na ten cel w polskich mediach 7,43 mld zł. Z powodu kryzysu firmy zwlekają z decyzją o podjęciu dużych kampanii reklamowych. Jednak - zdaniem analityków ZenithOptimedia - w przyszłym roku rynek utrzyma się na podobnym poziomie, jak w tym roku. Jak przewidują, wydatki na reklamę wyniosą 7,44 mld zł.
Straci prasa i telewizja, zyska internet i kino
Straty w związku z kryzysem na rynku reklamy dotkną wszystkie media. Najwięcej straci prasa – w przypadku magazynów będzie to ok. 12 proc., a gazet – 14,7 proc. Ucierpi też na tym telewizja. Wzrosną natomiast wydatki na reklamę internetową (16,8 proc.) i kinową (1,7 proc.).
Podobna tendencja utrzymuje się na całym świecie. Według ZenithOptimedia, wydatki na reklamę skurczą się globalnie w tym roku o prawie 7 proc.
Źródło: Rzeczpospolita
Źródło zdjęcia głównego: TVN24