Okęcie bez obsługi
Portowi lotniczemu Okęcie grozi paraliż - alarmuje "Puls Biznesu". Bo nie wiadomo, kto obsłuży pasażerów na stołecznym lotnisku po plajcie LGS. Certyfikat upadłej firmy traci ważność już 10 lipca, a LOT musi szukać wyjścia awaryjnego.
W samym środku sezonu urlopowego lotnisku Okęcie grozi paraliż. Wszystko z powodu braku firmy handlingowej. Ta, która obsługiwała LOT i większość ruchu na warszawskim lotnisku, niedawno zbankrutowała. Od 17 lat obsługą pasażerów i ich bagażu zajmowała się spółka LOT Ground Services (LGS), własność PLL LOT. Jedyny jej konkurent na Okęciu — spółka WAS — ma niewielki udział w lotniskowym rynku.
Kto po 1 sierpnia obsłuży pasażerów?
Na początku lipca wszyscy pracownicy LGS otrzymali miesięczne wypowiedzenia. To oznacza, że 1 sierpnia spółka de facto przestanie funkcjonować. Kto w takim razie będzie ładował bagaże, sprzątał samoloty czy podwoził do nich pasażerów?
— Ta sytuacja nie jest dla nas zaskoczeniem. Wszystko jest pod kontrolą i pasażerowie na pewno będą odprawiani bezproblemowo — zapewnia Andrzej Kozłowski, rzecznik LOT.
Nie potrafi jednak odpowiedzieć na pytanie, kto przejmie operacje LGS.
Źródło: pb.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24
Podziel się
- Podziel się
- Tweetnij
- Wyślij znajomemu
Senatorowie bez poprawek przyjęli nowelę o ochronie praw nabywcy lokalu mieszkalnego, która zakłada objęcie rękojmią deweloperów wad mieszkań i domów nabytych również na podstawie umów deweloperskich. "Prawdziwa zmiana w polityce mieszkaniowej" - podkreśliła Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz.
Microsoft stał się drugą spółką na świecie, która osiągnęła kapitalizację czterech bilionów dolarów. Kwartalne zyski firmy przekroczyły oczekiwania inwestorów z Wall Street, dzięki czemu akcje technologicznego giganta poszybowały w górę - podał Bloomberg.
Senat przyjął bez poprawek ustawę upraszczającą rachunki za prąd i zwiększającą ich przejrzystość. Nowe regulacje umożliwią prowadzenie korespondencji elektronicznej między klientem a dostawcą. Ustawa trafi następnie na biurko prezydenta.
Senat przyjął z jedną poprawką ustawę umożliwiającą ubezpieczycielom sprawdzenie, czy PESEL osoby kupującej polisę OC nie jest zastrzeżony. Jeśli się okaże, że tak - firma będzie mogła odmówić sprzedaży ubezpieczenia. Ustawa wraca do Sejmu.
Tablice alimentacyjne są fatalnie skalibrowane; słyszymy, że te alimenty są za niskie albo za wysokie - powiedział szef Ministerstwa Sprawiedliwości Waldemar Żurek. Poinformował, że celem prawa rodzinnego jest także regulacja konfliktu rodziców, dlatego będzie dążył do zagwarantowania obu stronom równej pozycji przed sądem.
"Fatalnie skalibrowane". Minister o tablicach alimentacyjnych
- Źródło:
- PAP, tvn24.pl
Premier Donald Tusk skomentował czwartkowe dane GUS dotyczące wzrostu cen w Polsce. "Inflacja ostro w dół! Trzeba było pogonić PiS, żeby uwolnić polskie rodziny od drożyzny" - napisał szef rządu w mediach społecznościowych.
Musimy położyć na stole kwestię kwoty wolnej od podatku - powiedział w programie "Jeden na Jeden" na antenie TVN24 Ryszard Petru, poseł Polski 2050. Polityk mówił też o składce zdrowotnej. - Jeżeli nic nie zrobimy, to ona wzrośnie w przyszłym roku - przekonywał.
Koszty ceł ponoszone przez koncern motoryzacyjny Ford sięgną w 2025 roku około dwóch miliardów dolarów - poinformowała spółka. To więcej, niż zakładano wcześniej, mimo że większość produkcji Forda odbywa się na terenie Stanów Zjednoczonych.
Propozycja dokładania nowych środków jest atrakcyjna z punktu widzenia beneficjentów, jednak jej realizacja wiąże się z koniecznością znalezienia źródeł finansowania, co oznacza zwiększenie zadłużenia - powiedział prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych Zbigniew Derdziuk, komentując pomysł prezydenta elekta Karola Nawrockiego dotyczący waloryzacji emerytur.
"I to jest fair rozwiązanie". Ważny głos w sprawie propozycji Nawrockiego
- Źródło:
- PAP
- Na pewno na rok 2026 tego nie będzie - powiedział w programie "Fakty po Faktach" w TVN24 premier Donald Tusk o podniesieniu kwoty wolnej od podatku. Podwyżka kwoty wolnej była jednym ze "stu konkretów" KO w kampanii z 2023 roku. - Pracujemy na tym - zapewnił szef rządu.
Rezerwują bilety, tygodniami planują wymarzony wyjazd, a na lotnisku przy bramkach słyszą, że nie polecą - bo brakuje miejsc. Spędzający sen z powiek urlopowiczom overbooking to stała i całkowicie legalna praktyka linii lotniczych. Pasażer może liczyć na odszkodowanie, czasem też na dodatkowe świadczenia, ale nie zawsze rekompensuje to wydatki i stracony urlop. Eksperci nie mają złudzeń: overbooking to pewne ryzyko, ale jest sposób, by je ograniczyć.