Z telewizyjnych ekranów ma zniknąć reklama PKO BP, która według Komisji Nadzoru Finansowego wprowadza klientów w błąd. Chodzi o reklamę polisy ubezpieczeniowej "Gwarantowany Zysk". KNF uważa, że reklama przedstawia polisę jako lokatę.
Po przeprowadzeniu analizy reklamy telewizyjnej „Gwarantowanego Zysku” KNF stwierdziła, że jej treść i forma "może wywołać u przeciętnego odbiorcy mylne wyobrażenie charakteru i konstrukcji produktu". „Gwarantowany Zysk” to grupowe ubezpieczenie na życie, a nie lokata bankowa. W przypadku śmierci klienta w trakcie trwania umowy ubezpieczenia, wypłata wyniesie 101 proc. wpłaconych środków.
Zdaniem KNF, reklama może sugerować, że mamy do czynienia z typową lokatą bankową, więc może doprowadzić do podjęcia błędnej decyzji, której odbiorca reklamy nie podjąłby, gdyby podane informacje pozwalały na właściwą ocenę wszystkich cech produktu.
Drugi błąd PKO BP KNF zdecydowała się podać do publicznej wiadomości nazwę banku, gdyż nie jest to jego pierwsze przewinienie w tym zakresie. Wcześniej KNF zaleciła już PKO BP zmianę reklamy dotyczącej rachunku bankowego Max Lokata. Komisja stwierdziła, że mogła wprowadzić w błąd, bo nie wspominała, że przez pewien czas wpłacone środki pozostaną nieoprocentowane.
Mimo, że komisja ogłosiła swoją decyzję w piątek po południu, to jednak w weekend reklama była emitowana, bo władze PKO BP pisma do końca dnia nie otrzymały.
Źródło: TVN CNBC Biznes
Źródło zdjęcia głównego: TVN CNBC BIZNES