Google kupił firmę Rangespan, która specjalizuje się w dostarczaniu danych o sprzedaży w czasie rzeczywistym. Internetowy gigant chce w ten sposób poszerzyć swoją działalność na rynku e-commerce i ulepszyć stronę Google Shopping.
Rangespan do tej pory zajmowała się przygotowaniem danych dotyczących sprzedaży towarów w czasie rzeczywistym. Na ich podstawie sklepy mogły w łatwiejszy i szybszy sposób zarządzać dostawami towaru, który cieszył się większym zainteresowaniem klientów. Dane pozwalały też określić, które produkty sprzedają się i kiedy. Z jej usług korzystały ogromne sieci handlowe np. Tesco i Asda.
Wyłączność dla Google
Google podał, że po przejęciu firma Rangespan nie będzie już świadczyła usług innym klientom. Teraz zajmie się jedynie dostarczaniem danych dla Google.
"Po zmianach Rangespan nie będzie już sprzedawał usług. Jej pracownicy rozpoczęli już indywidualne konsultacje z odpowiednimi działami w naszej korporacji odpowiedzialnymi za sprzedaż" - podał Google w oświadczeniu. Koncern z Mountain View przez zakup Rangespan chce rozszerzyć swoją działalność na rynku e-commerce i wzmocnić pozycję strony internetowej Google Shopping. Transakcja ma pomóc w rywalizacji z Amazonem i eBay, które są liderami na rynku sprzedaży produktów w internecie.
Byłe kierownictwo Amazon
Rangespan został założony w 2011 roku w Londynie przez byłych pracowników Amazon. Teraz założyciele Rangespan Matt Henderson i Ryan Regan będą pracować dla Google. "Dołączą do naszego zespołu odpowiedzialnego za e-commerce. Pomoże to w ulepszeniu naszych usług dla kupujących i sprzedawców detalicznych" - podało Google. Obie firmy nie poinformowały jaka była wartość transakcji.
Autor: msz//bgr / Źródło: BBC, Wall Street Journal, Bloomberg