Giganci rozwiązali długotrwałą batalię prawną dotyczącą materiałów chronionych prawami autorskimi na YouTube - pisze BBC News. Spór rozpoczął się w 2007 roku. Viacom domagał się 1 mld dolarów odszkodowania od internetowego giganta.
Firmy poinformowały we wspólnym oświadczeniu, że porozumienie odzwierciedla rosnącą współpracę i dialog między firmami w ważnych sprawach. "Czekamy na bliższą współpracę" - głosi oświadczenie. Warunki porozumienia nie zostały ujawnione.
Reklama do podziału
W kwietniu sąd w Nowym Jorku odrzucił skargę Viacomu, ale firma odwołała się od wyroku. Viacom zarzucał, że takie produkcje jak "The Daily Show", South Park i SpongeBob SquarePants zostały umieszczone w serwisie YouTube bez zezwolenia , a następnie obejrzane setki tysięcy razy.
W odpowiedzi na skargę , Google odpowiadał, że zgodnie z prawem serwis nie może być pociągnięty do odpowiedzialności za materiały dodane do niego przez użytkowników, pod warunkiem, że działał w kierunku usunięcia treści, wezwany przez posiadacza praw autorskich.
Od początku swojej działalności, a szczególnie od czasu przejęcia YouTube przez Google firma doszła do porozumienia z dostawcami treści, umieszczając przy większości materiałów reklamy. Dochody są dzielone pomiędzy Google i właściciela praw autorskich.
Autor: mn//gry / Źródło: BBC News
Źródło zdjęcia głównego: youtube.com