PGNiG sprzeda w tym roku o 800 mln metrów sześciennych gazu mniej niż w poprzednich dwunastu miesiącach - pisze "The Wall Street Journal Polska". To efekt kryzysu, który mocno daje o sobie znać polskim firmom.
W zeszłym roku PGNiG sprzedała 14,8 mld m sześc. gazu. W tym szacuje, że odbiorców znajdzie jedynie 14 mld sześc.
Jak pisze "WSJ Polska" za spadkiem zapotrzebowania na gaz stoją przede wszystkim wielkie firmy. Ograniczenia są widoczne zwłaszcza w przemyśle petrochemicznym i nawozów sztucznych, który zużywa niemal trzy czwarte całego gazu w Polsce. Eksperci szacują, że tegoroczny tegoroczny popyt ze strony tej branży może spać nawet o blisko 10 proc.
Bez zmiany pozostanie natomiast zapotrzebowanie na gaz ze strony gospodarstw domowych.
Spadek sprzedaży uderzy po kieszeni PGNiG - pisze "WSJ Polska". Eksperci szacują, że te 800 mld m sześc. niesprzedanego gazu warte jest ok. 2 mld zł.
Źródło: "The Wall Street Journal Polska"
Źródło zdjęcia głównego: TVN24