Spółka Vigget sprzedająca urządzenia paramedyczne na pokazach wprowadzała konsumentów w błąd, stosując fikcyjną promocję - uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Spółka została ukarana kwotą 90 tys. zł.
Spółka Vigget sprzedaje urządzenia paramedyczne o nazwie RezonMed i suplementy diety. Swoje produkty oferuje konsumentom na pokazach oraz przez Internet.
Błędna cena, upustu nie ma
Postępowanie przeciwko spółce UOKiK wszczął we wrześniu 2013 roku. Zdaniem regulatora niedozwoloną praktyką było sugerowanie konsumentom, że kupując urządzenie podczas pokazu, zyskują upust do 50 proc. Postępowanie wykazało jednak, że sprzęt nigdy nie był sprzedawany w cenie wyjściowej, zatem przedsiębiorca wprowadzał konsumentów w błąd co do wartości urządzenia. Co więcej, mogli oni nabrać przekonania o szczególnej korzyści wynikającej z podjęcia szybkiej decyzji o zakupie.
Urząd zakwestionował także postanowienia wzorca umowy zwieranej z konsumentami. Zastrzeżenia wzbudziło między innymi to dotyczące uznania faktu samego nadania przesyłki do konsumenta za wykonanie przez przedsiębiorcę umowy.
W ocenie Urzędu mogło to sugerować konsumentom, że termin na odstąpienie od umowy zawartej na odległość rozpoczyna bieg od chwili nadania przez spółkę towaru na poczcie.
Masz prawo
Zgodnie z prawem konsument, który zawarł umowę sprzedaży na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyny w terminie dziesięciu dni od wydania towaru - przy czym w przypadku sprzedaży wysyłkowej chodzi tu o faktyczny moment odbioru towaru przez konsumenta.
Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów na Vigget została nałożona kara blisko 90 tys. zł. Decyzja nie jest ostateczna - spółka może odwołać się do sądu.
Autor: rf//gry / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: vigget.pl