Facebook chce lepiej docierać z reklamami do swoich użytkowników. Serwis kupił technologicznego start-upa LiveRail, który pomaga firmom umieszczać trafniejsze reklamy wideo na stronach internetowych i w aplikacjach.
LiveRail pozwala też reklamodawcom na udział w prowadzonych w czasie rzeczywistym licytacjach miejsc, w których mogą umieszczać swoje reklamy.
Firmy nie ujawniły warunków finansowych umowy, ale niektóre doniesienia wskazują, że Facebook zapłacił między 400 a 500 mln dolarów.
- Trafniejsze reklamy będą bardziej interesujące i wciągające, ale też skuteczniejsze - podkreślił Brian Boland, wiceprezes de. marketingu i reklamy Facebooka. LiveRail podaje, że miesięcznie jest w stanie dostarczyć 7 mld reklam wideo.
Coraz większy rynek
Sektor reklam online i mobilnych rośnie w ostatnich latach jak na drożdżach. Według ostatnich badań tylko w samej Wielkiej Brytanii na reklamy mobilne wydano w 2013 roku ponad 1 mld funtów. To wzrost o ponad 90 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Niektóre szacunki mówią, że w USA przychody z reklam internetowych mogą wynieść w tym roku 6 mld dolarów.
Autor: mn/zp / Źródło: BBC News