Koncern Pepsico po raz pierwszy od 23 lat nie kupi reklamy dla Pepsi na lutowy Super Bowl - finał ligi futbolu amerykańskiego, w telewizji CBS. Jak wyjaśnia spółka, taka forma reklamy nie pasuje do obecnej strategii tej marki.
Pepsi reklamowało się regularnie na Super Bowl od 1987 roku. W ubiegłym roku - według TNS Media Intelligence - Pepsico było jednym z czterech głównych reklamodawców. Średnia cena 30-sekundowego spotu kosztuje ok. 3 mln dolarów. W tym momencie wyprzedane jest już ok. 90 proc. czasu antenowego. - Emisja reklamy podczas Super Bowl to ważny etap dla reklamodawcy, jeśli wpisuje się w strategię marki - powiedział Frank Cooper, wiceprezydent Pepsico Americas Beverages. - Jakkolwiek marka nie powinna być ślepo przywiązana do historii - dodał.
Jak donosi CNN, decyzja może mieć związek z kryzysem, a także z najnowszą kampanią "Pepsi Refresh Project", która kosztowała koncern krocie. Obawy czy to dobry ruch, ma Steve McKee, prezydent of McKee Wallwork Cleveland Advertising. - Nie wiem, czy ten ruch i najnowsza kampania pozwoli na zwiększenie udziału w rynku - mówi.
Finał Super Bowl odbędzie się 7 lutego.
Źródło: CNN
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu