Napój Pocari Sweat będzie pierwszym produktem reklamowanym z powierzchni Księżyca. Taką reklamę chce stworzyć japoński producent Otsuka, który w październiku 2015 roku wraz z inną firmą wystrzeli w kosmos specjalną rakietę zawierającą puszkę ze sproszkowanym napojem.
Twórcy napoju "Pocari Sweat" przekonują, że jego regularne spożywanie jest korzystne dla zdrowia. Jednak dotąd zachęcali klientów do kupna swojego produktu z powierzchni Ziemi. Teraz ma to się zmienić, bo firma Otsuka chce stworzyć pierwszą w historii reklamę wykonaną na powierzchni Księżyca.
Historyczny krok
Japoński producent planuje wykorzystać usługi prywatnej firmy Astrobotic, która zajmuje się technologiami kosmicznymi. Misja ma polegać na wystrzeleniu rakiety z kilogramową kapsułą, wykonaną z tytanu w kierunku Księżyca. W środku znajdzie się puszka "Pocari Sweat", która po lądowaniu będzie reklamować produkt z satelity Ziemi. Co ciekawe, w specjalnie przygotowanej puszcze znajdzie się sproszkowany napój, a także lista marzeń dzieci z całej Azji. Firma tłumaczy, że być może dzięki temu, któreś z nich zostanie astronautą i po latach będzie mogło odczytać zapisane na metalicznej płytce życzenie.
Nie tylko reklama
Jeśli misja się powiedzie firm Astrobotic może zgarnąć 20 mln dolarów nagrody, którą w 2007 roku obiecał Google Lunar X. Internetowy gigant ogłosił wówczas konkurs, który miał być bodźcem dla prywatnych firm kosmicznych do podejmowania prób ponownego odwiedzenia Księżyca. Ogromne pieniądze od Google trafią do zespołu, który jako pierwszy umieści na powierzchni satelity łazik, a następnie zaprezentuje zrobione przez niego zdjęcia i inne dane, które przekaże na Ziemię. Otsuka chce, aby na tych zdjęciach znalazła się właśnie puszka "Poscari Sweat". Konkurs kończy się właśnie w 2015 roku. Rejestracja do konkursu już się zakończyła, a jedną z firm, która próbuje sprostać zadaniu jest właśnie Astrobotic.
Autor: msz/klim/ / Źródło: Independent, The Washington Post