Zawsze był popyt na dobra luksusowe, tak jak niezmienną popularnością cieszą samochody z Niemiec. Nic więc dziwnego, że w klasie premium najczęściej na świecie kupowane są pojazdy od producentów zza Odry.
Mercedes-Benz trzeci rok z rzędu utrzymał pozycję lidera sprzedaży w klasie premium - dostarczył 2,31 mln samochodów. Sprzedaż w ubiegłym roku wzrosła o 0,9 proc. Wpływ na to miała m.in. popularność nowej klasy A. Drugie w zestawieniu BMW wyprzedził o prawie 200 tys. egzemplarzy.
Sprzedaż BMW wzrosła o 1,8 proc. do poziomu 2,12 mln egzemplarzy. Jedną trzecią nowych rejestracji bawarskiej marki stanowiły samochody typu SUV.
Na trzecim miejscu uplasowało się Audi, które dostarczyło w 2018 roku o 3,5 proc. mniej aut niż w 2017 roku. Marka należąca do Volkswagena sprzedała w ubiegłym roku 1,87 mln pojazdów.
Wzrost sprzedaży w Chinach
Wyniki marek premium nadal są napędzane zainteresowaniem w Chinach. Wzrost samego Mercedesa wyniósł tam 11 proc.
Odwrotną sytuację odnotowano w Europie, gdzie trzy niemieckie firmy zaliczyły w 2018 roku spadki. Największe odnotowało Audi bo aż o 14 proc. Sprzedaż Mercedesa spadła o 2,3 proc. a BMW o 0,3 proc.
Jeśli chodzi o marki premium, to w Polsce również najlepiej sprzedają się auta produkowane w Niemczech. W 2017 roku liderem było BMW, przed Mercedesem i Audi. W samym grudniu 2018 roku numerem jeden był Mercedes, który sprzedał ponad 2,6 tys. luksusowych aut. Kolejne miejsca zajęły BMW - 1,7 tys., a Audi - 1,4 tys.
Autor: kris//dap / Źródło: PAP, tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock