Dworzec Centralny: Szybciej po bilet

Warszawa

Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.plŚwiąteczne wyjazdy z Dworca Centralnego

W środę na Dworcu Centralnym ruszą testy systemu, który ma skrócić oczekiwanie w kolejce do kas.

W hali głównej Centralnego jest 14 kas. Dziennie obsługują 4 tysiące osób. Niekiedy tworzą się przed nimi kolejki.

Dlatego PKP Intercity postanowiło wprowadzić tam system, który ma przyspieszyć obsługę podróżnych. Nie wymaga on drukowania numerków, jak na poczcie. Klient dowie się, która kasa jest wolna, dzięki informacji wyświetlanej na monitorze oraz za pośrednictwem komunikatu głosowego.

"Zniwelowanie poczucia niepewności"

- Naszym celem jest podniesienie efektywności obsługi pasażerów, przyspieszenie przepływu klientów oczekujących w kolejce i zniwelowanie związanego z tym poczucia niepewności - mówi Zuzanna Szopowska, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Testy potrwają około dwóch miesięcy. Po ich zakończeniu, władze PKP Intercity podejmą decyzję o wprowadzeniu takiego systemu na kolejnych dworcach.

bf/mz