Ponad 2 tysiące osób podpisało się już pod petycją stowarzyszenia SISKOM do ministra infrastruktury, aby zachować inwestycje, niezbędne do prawidłowego funkcjonowania Warszawy. To reakcja na projekt Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011 - 2015.
- Chcemy na ministerstwie wymusić rezygnację z pewnych cięć. Dla Warszawy bardzo istotna jest np. budowa odcinka trasy S8 Salomea - Wolica. Zwrócimy się o poparcie naszej petycji do stołecznych radnych posłów i senatorów z Mazowsza - zapowiadał w programie "Miejski Reporter" Jan Jakiel prezes SISKOM-u.
- Jak rozstrzygnąć, która inwestycja może poczekać? Gdybyśmy mieszkali w innym mieście na pewno znaleźlibyśmy argumenty na pozostawienie budowy zupełnie innych dróg - zauważył prowadzący program Igor Sokołowski.
Wszystko to polityka...
- Nie chcę czepiać się tego, że pan marszałek Schetyna jest z Wrocławia, a pan minister Grabarczyk z Łodzi. Natomiast droga S8 między Łodzią a Wrocławiem nie ma decyzji środowiskowej i będzie musiała poczekać. Miejsce na liście ta inwestycja będzie musiała oddać innej. Mam nadzieję, że będą to wylotówki z Warszawy - odpowiadał Jakiel. I zauważył, że to, czy budowane będą drogi ważne dla Warszawy zależy od pozycji prezydent miasta.
- Z całym szacunkiem, kryteria wyboru najważniejszych inwestycji opublikowane przez ministerstwo nie mają tu nic do rzeczy. Tu chodzi o decyzje polityczne - mówił Jakiel. - Jeśli Hanna Gronkiewicz-Waltz ma dobrą pozycje w PO, to wkrótce będziemy mogli poruszać się np. trasą Salomea-Wolica - uważa.
SISKOM w piśmie do ministra Grabarczyka wskazuje inwestycje, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania Warszawy:
Obwodnica Warszawy (drogi ekspresowe S2 Południowa Obwodnica Warszawy oraz S17 Wschodnia Obwodnica Warszawy). Obwodnica Łomianek (droga ekspresowa S7 Czosnów – Bemowo). Obwodnica Marek (drogi ekspresowe S17 Wschodnia Obwodnica Warszawy i S8 Marki – Radzymin). Obwodnica Raszyna i Janek (droga ekspresowa S8 Trasa Salomea – Wolica). Trasa Warszawa – Lublin (droga ekspresowa S17 Zakręt – Ryki). Obwodnica tranzytowa Warszawy (droga krajowa nr 50)
ec/roody