Rekordowy październik dla TVN. Hitem "Azja Express"

Ze świata

TVN / Piotr FilutowskiNajpopularniejszą jesienną nowością programową jest "Azja Express", którą średnio ogląda ponad 1,5 mln widzów

TVN w październiku 2016 roku był najchętniej oglądanym kanałem telewizyjnym we wszystkich najważniejszych grupach docelowych. W grupie komercyjnej 16-49, udział stacji wzrósł aż o 7,7 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Październik przyniósł te rekordowe wyniki dla TVN Turbo i TVN Fabuła.

TVN był liderem rynku w najważniejszej dla reklamodawców komercyjnej grupie docelowej 16-49, zarówno w godzinach wieczornych 18:00-23:00 (16,2 proc.), jak i przez cały dzień (14,2 proc.). Stacja była też najchętniej oglądanym kanałem w grupie ogólnej 4+ w godzinach wieczornych, osiągając 13,4 proc. udziału w rynku w godz.18:00-23:00.

TVN utrzymał pozycje lidera w komercyjnej grupie widzów 16-49 z dużych miast oraz wśród wielkomiejskiej widowni 16-49 z wysokimi dochodami, osiągając odpowiednio całodobowy udział na poziomie 17,9 proc. i 17,6 proc.

Udział stacji TVN w najważniejszych grupach docelowych w październiku 2016 r.:

Udział stacji TVN w najważniejszych grupach docelowych w październiku 2016 r. Nielsen

Szybki wzrost

W porównaniu z rokiem ubiegłym stacja TVN zwiększyła swój udział w rynku o 7,7 proc. w grupie komercyjnej 16-49. Również cała grupa odnotowała znaczny wzrost w udziałach w rynku - o 6,1 proc. w grupie ogólnej 4+, oraz o 7,3 proc. w grupie 16-49, co sprawia, że TVN jest najszybciej rosnącą grupą medialną w Polsce. Październik był też rekordowym miesiącem dla TVN Turbo i TVN Fabuły, gdyż po raz pierwszy w historii kanały te osiągnęły odpowiednio 0,92 proc. i 0,48 proc. udziału w grupie 16-49.

Wzrost udziałów TVN i Grupy TVN w rynku w ujęciu całodobowym w październiku 2016 r.:

Wzrost udziałów TVN i Grupy TVN w rynku w ujęciu całodobowym w październiku 2016 r.Nielsen Audience Measurement

Za świetnymi wynikami stacji TVN stoją jesienne propozycje programowe. "Mam Talent" jest nadal najpopularniejszym programem rozrywkowym TVN, średnio ogląda go ponad 3,2 mln widzów. Jest też liderem w swoim paśmie nadawania. Programy kulinarne również cieszą się ogromną popularnością. "MasterChefa" regularnie ogląda 2,5 mln osób (19,2 proc. udziału w rynku w grupie 16-49), a średnia widownia Kuchennych rewolucji sięga ponad 2,2 mln osób (22,1 proc. udziału w grupie 16-49).

Sukces nowości

Propozycje serialowe również mają się świetnie. "Na Wspólnej" regularnie przyciąga przed telewizory ponad 2,2 mln Polaków, a maksymalny udział programu w grupie 16-49 sięgnął 17,1 proc. Najpopularniejszy odcinek "Drugiej Szansy" w październiku oglądało ponad 1,9 milionów widzów, co dało serialowi udział na poziomie 16,1 proc. w grupie 16-49.

Najpopularniejszą jesienną nowością programową jest "Azja Express", którą średnio ogląda ponad 1,5 mln widzów, a średni udział programu w widowni komercyjnej 16-49 wynosi 18,4 proc. "Ślub od pierwszego wejrzenia" ogląda regularnie ponad 1,4 mln widzów, czyli 19,2 proc. widowni komercyjnej (16-49). Większość nowości TVN to najchętniej oglądane programy w swoich pasmach nadawania.

Uczestnicy "Azja Express" trafili do Laosu:

Autor: red. / Źródło: TVN

Źródło zdjęcia głównego: TVN / Piotr Filutowski