W chińskich restauracjach typu fast-food należących do sieci Subway pracownicy fałszowali etykiety żywności tak, aby można było sprzedać przeterminowany produkt nawet po upłynięciu daty ich ważności do spożycia- podają tamtejsze media.
Chińskie media donoszą, że pracownicy sieci restauracji Subway, która oferuje kanapki i sałatki typu fast-food preparowali etykiety żywności tak, aby można było sprzedać przeterminowany produkt nawet po upłynięciu daty ich ważności do spożycia. Chodzi przede wszystkim o produkty zawierające mięso i warzywa. Klienci mieli również otrzymywać przeterminowane napoje.
Wewnętrzna kontrola
- Prowadzimy wewnętrzne postępowanie wyjaśniające w tej sprawie. Chcemy zbadać, co spowodowało problem z oznakowaniem i czy nie były to pojedyncze przypadki - powiedziała agencji Reuters rzeczniczka sieci Subway. Rzeczniczka Subway zapewniła, że firma sprawdzi wszystkie lokale w kraju. Przeprowadzi też szkolenia pracowników w zakresie bezpieczeństwa żywności. Swoje śledztwo wszczął również chiński urząd sprawdzający jakość żywności. Oznacza to, że firmy, które działają na zasadzie franczyzy mogą spodziewać się wielu trudności w postaci m.in. wzmożonych kontroli.
Wcześniej McDonald’s i KFC
W połowie roku czarne chmury zebrały się nad chińskimi restauracjami McDonald’s. To efekt emisji reportażu w chińskiej telewizji, który przedstawiał pracę w halach Shanghai Husi Food - dostawcy produktów dla McDonald's i KFC. Falę krytyki pod adresem fast foodów wywołały ujęcia pokazujące jak pracownicy pakują wieprzowinę i kurczaki, których termin ważności minął, a także mięso, które spadły na podłogę. McDonald's przeprosił klientów i nakazał lokalom wstrzymać przyjęcie dostaw od szanghajskiej firmy. Amerykański restaurator ma około 2 tys. placówek w Chinach, podczas gdy KFC - 4600 w ponad 950 miastach.
Autor: msz/ / Źródło: Reuters
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock