McDonald's wierzy, że poprawi jakość swojego jedzenia, usuwając niektóre składniki z popularnych nuggetsów oraz bułek w hamburgerach. Gigant ugiął się tym samym pod presją amerykańskich organizacji, które uważają, że niezdrowe dodatki w żywności powodować mogą raka, zachwianie gospodarki hormonalnej, a także niepłodność.
Amerykański oddział firmy deklaruje, że od minionego poniedziałku w nuggetsach z kurczaka oraz w kilku innych składnikach wchodzących w śniadaniowe menu nie będą dłużej stosowane sztuczne substancje.
Dodatkowo McDonald’s spróbuje wyeliminować do końca sierpnia wysokie stężenie syropu fruktozowo-glukozowego w bułkach.
Rak, niepłodność i hormony
Na obecność tych sztucznych składników w żywności wskazywały organizacje konsumenckie oraz grupy nadzorujące, które alarmowały i przestrzegały przed ryzykiem, jakie wspomniane substancje mogą nieść dla zdrowia. Według nich sztuczne dodatki mogą wywoływać raka, zachwianie gospodarki hormonalnej, a także niepłodność. Sztuczne składniki pojawiają się także w innych pozycjach menu w restauracjach McDonald’s. Rzecznik firmy zapowiedział jednak, że priorytetem jest usunięcie ich z nuggetsów z kurczaka. Firma prowadzi w swoim laboratorium w Seattle badania nad nową, wolną od konserwantów recepturą. Usunięcie występującego w wysokim stężeniu syropu glukozowo-fruktozowego jest kolejnym ruchem, który ma uczynić posiłki zdrowszymi. Syrop od dawna jest stosowany jako tani słodzik w napojach gazowanych, słodyczach i innych posiłkach, którym przypisuje się powodowanie otyłości.
Fast food w Polsce
Obydwie zmiany zostaną wprowadzone w 14 tys. amerykańskich restauracjach McDonald’s. A jak sytuacja wygląda w Polsce?
- Informacje w przytoczonym materiale dotyczą zmian w produktach dostępnych na rynku amerykańskim. Receptury produktów oferowanych w europejskiej sieci McDonald’s są odmienne. W składzie kurczaków McNuggets nabywanych przez polskich klientów sieci nie ma konserwantów, a w bułkach syropu glukozowo-fruktozowego - zapewnił w korespondencji z tvn24bis.pl Dominik Szulowski, który reprezentuje McDonald's Polska.
Będą inne zmiany
Szef amerykańskiego McDonald’sa Mike Andres przyznał, że ma zamiar wprowadzać kolejne zmiany, jako że firma odkryła, iże „ludzie bardziej niż kiedykolwiek zaczęli zwracać uwagę na swoje jedzenie - skąd pochodzi, z czego się składa i jak zostało przygotowane”. To jedna z ostatnich aktywności firmy, której celem jest rozwianie wątpliwości konsumentów dotyczących bezpieczeństwa i jakości żywności.
Nie tylko McDonald's
Takie firmy jak Subway czy Pizza Hut, a także amerykańscy giganci przemysłu spożywczego General Mills oraz Tyson obiecały dokonanie zmian w swoich jadłospisach. Chodzi głównie o niewykorzystywanie mięsa, które pochodzi od zwierząt wychowywanych na antybiotykach, a także stosowanie jajek pochodzących od kur z wolnego wybiegu. W marcu 2015 roku McDonald’s zadeklarował, że nie będzie stosował w swojej żywności mięsa, które pochodzi od kur, u których stosuje się większość antybiotyków. Firma przyznała w poniedziałek, że inicjatywa już dobiegła końca - rok wcześniej niż planowano. Inną obietnicą firmy jest stosowanie jajek od kur z wolnego wybiegu do 2025 roku. McDonald’s testuje także inne zabiegi, jak np. wykorzystywanie świeżej wołowiny zamiast mrożonych kawałków mięsa.
Zobacz: otwarty 22 lata temu pierwszy McDonald's przestaje istnieć
Autor: ag//ms / Źródło: CNN Money, tvn24bis.pl